  • Data: 2013-09-20 20:53:41
    Temat: Re: pyt o po??czenie wyr?wnawcze
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mgr inż. Andrzej Boczkowski
    COBR "Elektromontaż"
    Warszawa
    Nowe przepisy, normy i zasady projektowania, wykonawstwa i eksploatacji
    instalacji elektrycznych
    - instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Wymagania dla instalacji
    modernizowanych lub nowo budowanych

    "W przypadku zastosowania w instalacjach ciepłej lub zimnej wody użytkowej,
    w miejsce rur metalowych, rur wykonanych z tworzyw sztucznych, połączeniami
    wyrównawczymi należy objąć wszelkiego rodzaju elementy metalowe mogące mieć
    styczność z wodą w tych rurach, jak na przykład baterie i krany."

    Po to właśnie, że dopóki woda jest w rurze plastikowej, to jest bezpiecznie
    ale gdy nastapi wyciek to już się staje niebezpiecznie i wierzcie mi, lepiej
    mieć wtedy maksymalnie dużo punktów uziemionych niż gdybać nad
    przewodnictwem wody. Ja już się spotkałem z kilkoma poważnymi wypadkami, na
    szczęście nie śmiertelnymi ale dwie osoby na wózkach siedzą, w wyniku
    zwykłego ich niedbalstwa i braku przewidywalności.