  • Data: 2011-05-28 19:39:35
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "kiki" <k...@t...fel> szukaj wiadomości tego autora

    "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message

    > Wystawiłem:
    > www.elipsa.info/fundament.pdf
    >
    > Co do podstawek to jest problem, bo strzemiona mają wys. 21cm a szalunek
    > 30cm.
    > I wszystko jest zgodnie z projektem!
    > Jak dam 6cm podstawkę + 21cm strzemiono to mi betonu "nad" wyjdzie 3cm :-(

    Strzemiona teraz się zamawia na wymiar więc zamów 16cm po zewnętrznej. Dasz
    podstawki 6cm pod pręty to bedzie 5cm od strzemiona do chudziaka, a od góry
    będzie około 8cm.
    Za małe dasz podstawki to beton nie wejdzie pod prety.

    Teraz masz jeszcze czas aby znikomym nakładem finansów coś z tym zrobić.
    Później bedziesz malował i szpachlował ściany, bo ci powiedzą że dom osiada.

    Będą powtarzać zwykłe śpiewki:

    każdy dom osiada
    na każdej budowie pęka
    pękanie to normalna sprawa
    dom pracuje
    na każdej budowie tak robimy

    Ale w tej sytuacji eleganckim rozwiązaniem by było nadlać ławy z 30 do 35cm
    grubości. I zobowiązuję cie żebyś obszedł całe zbrojenie i co metr mierzył
    grubość otuliny. Kładziesz deskę na szalunki i mierzysz.
    Pamiętaj aby namoczyć wszystko 10 minut przed gruszkami.

    Później będziesz obkładał ściany płytami karton gipsowymi, bo bedą rysy od
    podłogi do sufitu. Nie żeby jakieś wielkie ale takie jak w blokach za
    Gierka.
    Za farby wykończeniowe i ludzi od malowania wydasz kilkanaście tysięcy na
    poprawki jak już ten dom osiądzie i tak będzie osiadał dalej.

    W tym PDF-ie są moje ławy. Nadlałem je traktując stare jako chudy beton.