  • Data: 2011-05-29 20:37:58
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > i spokojnie... masz dobrze zaprojektowane, ładnie belki ukręcone, masz
    > podbeton (co jest rzadkoscią)... teraz tylkodopilnuj aby faktycznie belka
    > była na podkładkach minimum 2 cm i po sprawie...
    >
    > Popieram w całej rozciągłości
    > Ludzie podnoszę belki, zmniejszają przekroje
    > nadlewają ...bez elementarnej wiedzy z zakresu
    > konstrukcji budowlanych
    >
    > A tak na marginesie czy Twój ojciec
    > Marcinie nie zajmował się architekturą?
    > bo nazwisko całkiem podobne :)

    nie... Ojciec prowadził firmę budowlaną od lat osiemdziesiątych ;)
    ja jestem skromnym tech. budownictwa i za sobą mam kilka domków
    jdnorodzinnych oraz pełnenie funkcji kierownika robót na 2 salach
    gimnastycznych, kawałku szkoły i kilku podobnych ;)
    wszystko stoi, zostało wykonane zgodnie z projektem ;)

    co do powiększania ław i dodawania zbrojenia....

    firma w której pracowałem stawiała sale gimnastyczna przy SP... standardowa
    wysokość - czyli jakieś 8 - 9 metrow, a pod ścianami ławy 40*50 z B15 (o ile
    nie 40x40) zbrojone 4x10 gładkie i strzemiona co 30 z pręta 6....
    KierBud, Inspektor i przedstawiciele gminy wezwali konstruktora z pytaniem
    "o co biega... 4x fi10 gładkie!!"... a konstruktor - starszy pan około 60
    lat ich wysmiał zeby przeliczyli sobie to - bo to i tak jest przewymiarowane
    i to znacznie.

    co do pekania powierzchownego ławy - tak strasznie opisywanego przez
    kikiego... czy on wie jak ława przenosi obciązenia ?? zreszta.. czy on
    cokolwiek wie ?? otulina betonu na 8 cm !! ?? po co ??

    Kiki - przestań straszyć ludzi.