eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacjiRe: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
  • Data: 2011-05-18 08:49:39
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iqvnoj$nm$1@inews.gazeta.pl...
    >Ale zauwaz ze ludzie kładą czasem dwie warstwy - sam mam 2 znajomych co
    >maja po 20cm styro, jeden z nich na pewno 2x10, drugi to nie wiem. Wtedy w
    >sklepie >
    >wystrczy ze bedzie 10cm.

    W moich okolicach nie ma takiego zwyczaju- przynajmniej ja się nie spotkałem
    a uwierz że trochę się po budowach kręce;). A zreszta to już bezsens
    całkowity. Jakie są zalety styro 2*10cm w stosunku do frezowanego 20cm?
    Dodatkowa upierdliwa robota chyba tylko.
    Ale każdy robi jak chce- patrz np dyskusja o piance: to tez teraz
    ekonomicznie ani technologicznie nieuzasadnione/nieopłacalne w domach
    mieszkalnych(w budynkach przemysłowych owszem) a jednak ludzie rozwazają
    takie rozwiazania. Ta

    > budowach się kręcę z racji zawodowej i nigdzie jeszcze nie spotkałem się
    > ze
    > styro grubszym jak 15cm czy wełna więcej jak 25cm.
    > A czytając grupę to mi się zimno robi bo ja mam "tylko" 12cm

    Świat sie zmienia, a energia drozeje :)
    I zapewne drożeć będzie. Więc jak myślisz za 5 lat "normą" będzie 30cm
    styro?
    Ja mam 12 cm styro i koszty ogrzewania akceptowalne. Jak energia zdrożeje
    znacznie i koszty ogrzewania będą zbyt duże to ew wtedy zastanowię się czy
    nie zainwestowac kilkanascie tysięcy i nie dodac styro na ściany np;)) A
    może w tym czasie jakies inne technologie będa. A elewacja domu za
    kilkanaście lat i tak będzie wymagała remontu zapewne.

    > Ja obawiam się ze za 10 czy 15 lat będziemy się martwic jak się
    > pozbyć/czym
    > zastąpić te metry Styro na ścianach, sufitach, podłogach.

    >eeeee, a po co?

    Może się okazac szkodliwy np;), lub okaże się ze traci właściwości
    izolacyjne itp.
    Kiedyś azbest na dachy i ściany też był super a dzisiaj...?

    Krzysiek