  • Data: 2019-06-02 22:29:54
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > Bo Budyń ma 2tony bufora w chałupie, które można powoli doprowadzić
    > do stanu studziennego i brać jak trzeba. A przy okazji bufor będąc
    > w środku chaty też jakoś tam będzie chłodził.

    Ale to, jak mniemam, izolowany termicznie bufor ciepła, a tu czego
    innego potrzeba. Ze cztery sezony temu do klimatyzacji studziennej
    namówiłem siostrzeńca. Ja jako teoretyk-maruda, on jako wykonawca
    i zadowolony użytkownik. Jest tam bufor, ale do retencji wody, bo
    to co daje pompa studzienna przy swobodnym wypływie, to jest circa
    40 kWh mocy chłodzącej (COP=50, jeśli ten współczynnik kogoś
    fascynuje). Tyle nam nie potrzeba, a o mniejszą pompę trudno, więc
    jest coś na kształt przerośniętej spłuczki klozetowej na poddaszu,
    do której pompa pompuje, gdy wodowskaz wykryje stan niski. Do dwóch
    klimakonwektorów woda spływa grawitacyjnie. A potem podlewa ogródek.

    Jarek

    --
    Ja się urodziłem staraniem mojej matki, ubogiej wyrobnicy i mojego ojca
    wodowskaza we wsi Miedonia nad Odrą w odwiecznym punkcie wodowskaźniczym