  • Data: 2010-02-04 11:25:14
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: zbooY <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Lut, 10:45, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Poniwewaz posiadanie oszczedniosci zdaniem zBoya generuje koszty

    pitu pitu torba kitu
    wydawanie oszczednosci na cos na co mozemy dostac kredyt to strata
    (mowa o hipotecznym, najtanszym oczywiscie a juz przynajmniej tanszym
    niz koszt kapitalu wlasnego, a jak na dodatek tanszym niz rentownosc
    aktywow to sie pojawia dzwignia ;-)

    kolega wydaje mi sie nie pojal obliczania rentownosci czegos w skali
    30lat...

    > wieza te
    > 300tys z totolotka trzeba zrobic went mech+ rekuperator+gwc+pompa ciepla+
    > kilka innych wynalazków dokupic. Wszystklo oczywiscie z katalogu 2010 z
    > mozliowsciami rozbudowy i dolaczania dodatkowych wynalazków w
    > przyszlosci.;)))

    o "wynalazkach" jak to nazywasz bylo w kontekscie tanszej
    nieuzbrojonej dzialki, tu byla mowa wylacznie o mechanicznej z
    rekuperatorem i porownywaniu biezacych oszczednosci z wieksza rata
    wynikajaca z doplaty pomiedzy wentylacja mechaniczna a grawitacyjna

    wynalazkiem to moga byc dachowki solarne (drogie jeszcze) albo
    grzejace sciany

    > A tak na powaznie w takiej sytuacji przeliczylbym co nmi sie lepiej oplaca.
    > Kwestia porównania oprocentowania kredytu i mozliwosci zainwestowania tych
    > 300tys
    > Lokaty to teraz maks 7%.

    tez dobre chwilowo, plynne itp, ale cyklicznie pojawiaja sie sytuacje
    inwestycyjne, glownie nieruchomosci
    mieszkanie na wynajem albo grunt, najlepiej kupowac jak sa wysokie
    marze na hipotecznych z kapitalu wlasnego ;-)

    > Zaiwestowanie w cos innego wiaze sie z ryzykiem ze mozna nie zarobic lub
    > stracic.

    te ryzyko kapitalu wlasnego to wlasnie jego koszt, nikt nie da Ci
    kredytu na okazyjny zakup czegos co ma potencjal ale bank go nie
    dostrzega, to czeste zjawisko...

    > Kredyty mieszkaniowe w pln maja teraz oprocentowanie 6%-10%
    > Kredyty we frankach oprocentowane od  2% + spread.
    > Kwestia indywidualnego przeliczenia co sie komu oplaca

    my tu mowimy o wachaniach CHF od 2.2 do 3.2 a Ty tu spread... kolejny
    złoczyńca, olaboga

    http://hipoteczny.salon24.pl/55576,co-wynika-z-zaloz
    enia-o-max-chf-na-poziomie-3-2pln
    (zobacz date...)

    zdrowia życze i dziękuję, ze nie bierzecie kredytow bo gdyby tak
    wszyscy brali to bylyby drozsze i kurs nizszy ;-)
    moge juz wiecej nie tlumaczyc? chcialem tylko dac pod rozwage, nie mam
    nic z mechanicznej ani za doradzanie w kredytach

    aha - do grawitacyjnej na lato mozna alternatywnie zamontowac tzw
    komin solarny ;-)

    z.