  • Data: 2013-04-29 12:19:15
    Temat: Re: rury PE pod fundament, na zapas
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 12:01:56 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > Pod fundamentem by była ta rura o średnicy 40mm, ale do miejsca
    > docelowego(pompa ciepłą, studnia, brama..) leciała by rura 32 lub
    > mniejsza w jednym kawałku od wnętrza domu do miejsca docelowego.

    Do DZ pompy ciepla PE32 jest troche za mala - lepiej PE40, a oslonowa PE63 (srednica
    wew. 51,4mm). Po co robic dodatkowe opory :)

    > Pytania:
    > czy do rury PE40 ułożonej luźno, bez większych zakrętów, z jednym
    > delikatnym łukiem 90st wejdzie mi rura PE32? jeżeli idzie o średnice to
    > problemu nie ma, ale czy da się wcisnąć taką jedną rurę w drugą na
    > odcinku kilku metrów?

    Patrz na SDRy tych rur bo od nich zalezy grubosc scianki - do oslonowej lepiej kupic
    grubsza (czyli standard SDR11), zeby przy zalewaniu jej nie scisnelo i nie zrobilo
    sie "jajo" bo bedzie pozniej ciezko mniejsza wepchnac. Standardowo PE40 SDR11 ma
    grubosc scianki 3,7mm, wiec z 40mm zrobi sie 32,6mm - PE32 wejdzie na styk. Jak sie
    gdzies zagnie to moze byc ciezko wepchac ta PE32. Na Twoim miejscu raczej na oslonowa
    dalbym PE50 - zostanie ponad 40mm srednicy wew i tutaj spokojnie PE32 wepchasz :)

    > Czy do rury PE32 o długości ~20..30m da się wdmuchnąć pilota ze sznurka,
    > aby później przeciągnąć jakiś kabel? - jakieś inne sposoby na
    > wprowadzenie pilota do takiej rury?

    Jak juz Ergie napisal - spokojnie da sie to zrobic. Ona jest w srodku gladka, zero
    oporow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.