  • Data: 2011-02-11 22:55:05
    Temat: Re: sadzenie cebuli
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:iitpvf$kgb$1@inews.gazeta.pl...
    > czy robic to z nasion czy z tych małych cebulek?
    > i kiedy?

    Jeśli rozpoczynasz przygodę z ogrodem to proponuję uprawę z małych cebulek,
    czyli dymki. Mirzan bardzo ładnie Ci to opisał, jednak...
    Uprawianie cebuli z nasion jest może dobre dla większych ogrodów. Ja mam
    jedną małą grządkę cebuli, w zasadzie na zielone i jesień i nie używam
    nasion. Przy kupnie dymki sugeruję wybierać tę większą ok 1,5 cm średnicy.
    Czasami w sklepach jest mała dymka tak ok. pół cm. średnicy i w zasadzie
    nie wiadomo czy to nasiona czy dymka. Jak nie zgnije to ptaki wybiorą na
    zielone i po cebuli.
    Kiedy sadzić cebulę? Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Jak ziemia
    obeschnie, ogrzeje się, minie niebezpieczeństwo śniegu i mrozów - to tak
    może być między połową marca a początkiem maja. W zależności od pogody.

    Antoni Broniak