  • Data: 2009-03-16 09:15:40
    Temat: Re: ściana 18,8cm a 25 cm
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał

    > tak z ciekawosci, jakiego materialu bys w tej chwili uzyl?
    > silikat, BK? a moze drewno?
    > pytam bo jestem sam przed wyborem materialu na sciany (budynek pietrowy
    > bez uzytkowego poddasza), wiec sprawa troche sie upraszcza

    Wiem, że to pytanie nie do mnie, ale pozwolę sobie odpowiedzieć. Użyłem
    Ytonga 24 cm - ciepłej odmiany (400). Na to stryropian 10 cm. Dzisiaj
    kupiłbym też gazobeton, ale tańszy. Myślałem, że jak kupię Ytonga, to może
    murarze i tynkarze wezmą mniej, bo równiutki i łatwo się obrabia. Niestety,
    to g..no prawda. Nie wzięli mniej.

    A dlaczego budowałbym znowu z gazobetonu? Jest idealny pod względem obróbki.
    Jak potrzebujesz wykuć otwory pod puszki, wentylacje itp., to idzie jak w
    masło. Jest tylko jeden problem - chłonie wodę. I niestety przekonałem się o
    tym na własnej skórze - mam gdzieś źle zaizolowany taras i ściana wzdłuż
    tarasu jest wilgotna miejscami do 20 cm od podłogi. Mam nadzieję, że folia w
    płynie i płytki na tarasie załatwią sprawę, bo inaczej będzie dramat ;)

    PZdry,
    /\/\\/\/