    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sciana jednowarstwowa
    Date: Mon, 8 Apr 2013 22:19:02 +0200

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > ha ha ha... no tak idać tym torem to blokowiska składają sie z domów w
    > technologii 3W i 4W :)

    Nie rozumiem co Cię śmieszy. Albo ja nie rozumiem Twojej wypowiedzi, albo Ty
    nie rozumiesz co to jest ściana 3w.

    Ściana 3w to dowolna konstrukcja składająca się ze ściany nośnej izolacji i
    ściany osłonowej. Ściana osłonowa nie musi być(i często nie jest) z
    klinkieru. Może to być tradycyjna ściana z cegieł lub pustaków otynkowana
    najzwyklejszym tynkiem cementowo wapiennym.

    Ściana 4w ma dwie warstwy izolacji. Tradycyjne 3w kostki po dodatkowym
    ociepleniu mają właśnie takie nieszczęsne ściany 4w. Nieszczęsne bo bardzo
    łatwo je źle ocieplić powodując wykraplanie wody z wilgoci w ścianie która
    znajduje się pomiędzy dwiema warstwami izolacji.

    Pozdrawiam
    Ergie