    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ścianka - nidagips - wygłuszenie
    Date: Wed, 18 Aug 2021 12:48:29 +0200

    > Dał przecież "". Taki "doktorat" to samodzielne zgłębianie tematu na
    > podstawie wszelkich dostępnych źródeł, najczęściej internet.

    Dokładnie to. Bazowałem na różnych podanych m.in. przez producentów
    parametrach, chyba jakieś testy też dorwałem wtedy (nie pamiętam już
    dokładnie, bo to parę lat wstecz było). Ale wniosek właśnie niby był
    taki, że da się zrobić w tej samej grubości ścianę "GK" o lepszej
    izolacyjności akustycznej niż tak samo gruba murowana.
    Ale sam takowej nie robiłem, nie mierzyłem, nie testowałem. Więc nie
    wiem na ile prawdziwe są te dane o izolacji stosownej liczby dB, skoro
    podają je producenci, a jak wiemy, oni lubią dorzucać sporo marketingu.

    Pzdr

    --
    /__/_* /