  • Data: 2010-02-21 01:09:05
    Temat: Re: ścinanie wkretów do drewna- wytrzymałość
    Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hlpqjb$vuv$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Szczeble nie powinny się trzymać na samych wkrętach, ponieważ zawsze
    > istnieje mozliwość pęknięcia drewan wzdłuż słojów.
    > Szczeble powinny być obsadzane w zaciosach (wcięciach).

    Niewątpliwie masz racje co do możliwości rozszczepiania drewna. Niestety
    zaciosy na powierzchni czołowej (w stosunku do szczebli) nośnika trudno
    byłoby zrobic z uwagi na przewidywaną niezbyt dużą grubość drewna na
    nośniki;- drabina ma być długa, a więc grube nośniki powodowałyby jej
    nadmierny ciężar. Zaciosy (wyciecia) na powierzchni bocznej
    powodują przecież z kolei niebezpieczeństwo odszczepienia włókien drewna
    nośnka przy wycięciach (zaciosach).
    Oczywiście prawidłowo byłoby zakończać szczeble czopami i je wpuszczać w
    otwory w nośnikach, ale to wykracza ponad moje mozliwości i umiejętności, a
    napewno byłoby nadmiernie pracochłonne.
    Ponieważ drabina będzie b. rzadko używana (krótką mam, a ta >6m służyc
    bedzie tylko w wyjątkowych sytuacjach) to mam nadzieję, że dając z każdej
    strony po 2 wkręty prawdopodobieństwo, że nastapi podwójne rozszczepienie
    szczebla jest nieznaczne, tym bardziej, że wpuszczę te wkrety na co najmniej
    50-60 mm.
    p47