  • Data: 2011-04-11 06:00:27
    Temat: Re: sezon grzewczy - moje podsumowanie
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Myślę, że jakbyś sobie ocieplił ten dom, to zszedłbyś z kosztami
    > ogrzewania o 50 procent, jak nie więcej.
    >
    > Ja spaliłem w tym sezonie coś ponad 4 tony węgla na 180 m2 powierzchni
    > ogrzewanej - dom nowy i pierwszy sezon grzania - w tym już grzanie CWU dla
    > 4 osobowej rodziny. W przeliczeniu na Twoją powierzchnię powinienem był
    > spalić z 1,7 - 2 tony.

    na pewno ocieplenie domu z cegly daloby korzysci, jednak nie az tak duze.
    Niestety koszty ogrzewania nie zaleza liniowo od powierzchni domu.
    Przykladowo ja mam 110m2 i w tym roku spalilem prawie 4t ekogroszku (2
    poprzednie sezony srednio po 3,5t mimo brakow w ociepleniu). Jak na taka
    powierzchnie duzo. Ale podobny dom o powierzchni 200m2 ma tylko 30% wieksza
    powierzchnie scian zewnetrznych. Ju nie bawiac sie w powierzchnie dachu,
    podlogi, okien mozna przyjac ze w takim domu zuzyje te 30% wiecej opalu - a
    powierzchnia uzytkowa prawie 2x wieksza.

    pozdrowionka!
    --
    Tomek