  • 1. Data: 2011-04-05 07:04:45
    Temat: sezon grzewczy - moje podsumowanie
    Od: "marek" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    W żołnierskim skrócie: 1.10-1.04 15 mp buka po 160pln plus tydzień walki
    cięciem i rąbaniem. Dom piętrowy wolnostojący nieocieplony, 17-18 st.w dzień w
    nocy 16. CWU z podgrzewacza gazowego.

  • 2. Data: 2011-04-05 08:16:19
    Temat: Re: sezon grzewczy - moje podsumowanie
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-04-05 09:04, marek pisze:
> [...]
    > cięciem i rąbaniem. Dom piętrowy wolnostojący nieocieplony, 17-18 st.w dzień w

    U nas: Altherma 8,4kW, zużycie 03.2010-03.2011 - 4864kWh (72% w taryfie
    nocnej), w tym CO i CWU. Dom z poddaszem, dół 80m2 (21st) góra
    60m2(16-17st). Ocieplony od listopada 2010/pierwszy sezon grzewczy.
    Ściany: 16cm styro, dach 30cm toprocka.

    yarecky.

  • 3. Data: 2011-04-05 10:20:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 09:04, "marek" <b...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > cięciem i rąbaniem. Dom piętrowy wolnostojący nieocieplony, 17-18 st.w dzień w

    To moze ja wkleje wyniki domu mojego kumpla, ktoremu robilem dolne
    zrodlo w zeszlym roku, a ktory uzytkuje pompe ciepla ecopol-system
    8kW. Grzeje 150m2 parter+poddasze plus 65m2 piwnice. Temperatury
    wysokie - 21-22st bo ma male dzieci. Start - 1.11, koniec - 1.04,
    czyli rowne 6 m-cy. Wskazania prosto z podlicznikow. CO + CWU:

    1T=1394,2 kwh = 38% = 761 pln
    2T=2275,3 kwh = 62% = 670 pln
    suma=3669,5 kwh = 1431 pln

    Prad z Vattenfalla, dom stoi w okolicy Rybnika na Slasku :)

    Fajnie? IMHO nawet wiecej, niz fajnie ;) Pompa 12-13k pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-04-05 10:46:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 12:20, Adam <a...@g...com> wrote:

    > czyli rowne 6 m-cy. Wskazania prosto z podlicznikow. CO + CWU:

    Sorry - 5 m-cy ;)

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-04-05 10:48:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Prad z Vattenfalla, dom stoi w okolicy Rybnika na Slasku :)

    >Fajnie? IMHO nawet wiecej, niz fajnie ;) Pompa 12-13k pln.

    Wynik fajny, porównywalny cenowo z drewnem.
    Kwestia tylko Ile go kosztowała pompa z dodatkami+ reku, wentmech+ pewnie z
    20cm styro itp

    Podam mój wynik:
    12cm styro+25cm wełny,kocioł na paliwo stale cena kotła 2800zł, dom 200mkw
    "po podłogach" - nieogrzewany garaz 40mkw więc ogrzewam 160mkw
    Przez zime spaliłem 15m3 drewna-kasztana. Kupiłem po 80zł/m3 już pociete
    Koszt 1200zł

    Krzysiek

    .

  • 6. Data: 2011-04-05 10:51:17
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > Sorry - 5 m-cy ;)

    Mam rozumiec, ze Szanowne Kolezenstwo
    przy temperaturach ponizej 10 C
    juz nie grzeje ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2011-04-05 11:02:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 12:48, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Wynik fajny, por wnywalny cenowo z drewnem.
    > Kwestia tylko Ile go kosztowa a pompa z dodatkami+ reku, wentmech+ pewnie z

    Pompa 15k pln (12k pln + 3k pln uruchomienie calej kotlowni razem z
    baniakiem do CWU). Dolne zrodlo - zamknal sie z wszystkim w bodaj 9k
    pln. On sobie wszystko zapisywal i pompa na gotowo wyszla go wlasnie
    bodaj 24k pln i ani grosza wiecej ;)

    > 20cm styro itp

    To juz przeciez liczylismy w watku dot. scian 1W VS 2W - sciana 2W z
    20cm styro wychodzi taniej, wiec nie mozna jej wliczac do kosztu
    kotlowni :-) Wentylacje rzeczywiscie ma mechaniczna z rekuperatorem
    takim jak ja - brinkiem renoventem. Jemu robila firma - ok 14-15k pln
    na gotowo. Ja robilem u siebie sam - okolice 9k pln.

    W dachu ma 25 albo 30cm welny. Czyli jak na dzisiejsze standardy -
    norma. On nie budowal domu pasywnego tylko jak najbardziej "zwykly"
    dom energooszczedny. Zwykle okna pieciokomorowe, zwykle szklenie z
    U=1.0 itp. Naprawde nie ma tam zadnych cudow ktore obnizalyby mu
    eksploatacje domu.

    > Podam m j wynik:
    > 12cm styro+25cm we ny,kocio na paliwo stale cena kot a 2800z , dom 200mkw
    > "po pod ogach" - nieogrzewany garaz 40mkw wi c ogrzewam 160mkw
    > Przez zime spali em 15m3 drewna-kasztana. Kupi em po 80z /m3 ju pociete
    > Koszt 1200z

    Czyli bardzo podobnie, tylko on palcem nie kiwnal ;) A ile jest roboty
    z drewnem to ja wiem bo w tym roku palilem sporo w kominku. Mojego
    wyniku nie podam bo nie mam zielonego pojecia - drewna mialem "kupe" i
    cala ta kupe spalilem ;-) Dodatkowo drewno bylo swieze, mokre i
    czesciowo beznadziejna topola :-) Ale ja jednak podziekuje - na
    przewozeniu, cieciu i rabaniu spedzilem z tesciem i szwagrem z dobre
    4-5 dni. Mysle ze spalilem tego w okolicy 20m3. Fajnie sie tak
    poruszac troche ale na dluzsza mete to jest jednak malo komfortowe :)
    Jednak jakbym mial wybor wegiel VS drewno to wole zdecydowanie drewno!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-04-05 11:03:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 12:51, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:

    > Mam rozumiec, ze Szanowne Kolezenstwo
    > przy temperaturach ponizej 10 C
    > juz nie grzeje ;-) ?

    Hehe - ja teraz puszczam w podlogi non stop 25stC i kociol prawie caly
    czas wylaczony jest. Przypuszczam ze jak sie jeszcze pare dni taka
    piekna pogoda utrzyma to to wylacze. W dzien powyzej 20stC i slonce =
    pieknie sie wszystko dogrzewa. W nocy izolacja ciepelka nie wypuszcza
    i temp. nie spada :) Choc tak naprawde w licznik pradu nie patrze i
    nie wiem ile mi rzeczywiscie kWh dobowo schodzi przy takich temp.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-04-05 11:21:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 05-04-2011 o 09:04:45 marek <b...@n...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > W żołnierskim skrócie: 1.10-1.04 15 mp buka po 160pln plus tydzień walki
    > cięciem i rąbaniem. Dom piętrowy wolnostojący nieocieplony, 17-18 st.w

    To daj znać za rok jak już zaczniesz grzać :-) (nie obraź się, nie mogłem
    się powstrzymać ...)

    U mnie podobnie tzn. 23 st. w dzień i wieczorem do 23. W nocy nie grzeję
    (regulator pokojowy w nocy nastawiony jest na 21 st.)
    Chałupa 150 m2, ocieplona, poszło 15 m3 osiki (po 55 PLN) i 10 m3 sosny
    (po 85 PLN)
    Ciepłą wodę też grzję drewnem.
    Start sezonu grzewczego był już pod koniec sierpnia, i dalej trwa.

    Pzdr
    TG

  • 10. Data: 2011-04-05 12:10:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Czegos nie lapie. To przy otwartych oknach cieple powietrze z domu nie
    ucieka? Jak to mozliwe.

    KADAR