  • Data: 2023-09-19 07:06:45
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2023 o 22:24 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

    > po tym sezonie nauczyłem się:
    > -jednak potrafią się pojawić szkodniki zżerające liście (opuchlaki)
    > -wiem już co to jest szara pleśń i czemu rodzice jak mantrę powtarzali
    > "nie lej po liściach"
    > -bez chemii nie pojedziesz...
    > -słońce to podstawa

    U mnie szara pleśń pojawiła się na niektórych ogórkach w połowie sezonu a
    mam podlewanie liniami kroplującymi w całym ogrodzie warzywnym. Na liście
    spadał tylko deszcz. Olałem to i niczym nie pryskałem. Miałem bardzo dobre
    zbiory do końca. Szarą miałem też na niektórych kwiatach i roślinach
    ozdobnych. Taki rok.
    Ogórki praktycznie do końca bez goryczy, to znaczy, że się nie stresowały,
    temp., wilgotność i ich kondycja była w sam raz.

    Mało za to było zarazy na pomidorach, pomidory tak jak i ogórki rozdawałem
    znajomym, jak mi się miejsce na przeciery skończyło :-)

    Co do słońca to oczywista oczywistość. Dla warzyw słońce i woda to
    podstawa, miałem kiedyś ogród w miejscu zacienionym przez dom od 14-15 tej
    w lecie i słabo mi tam wszystko plonowalo. Teraz mam patelnię od świtu do
    zmierzchu, leję wodę i mam mniej chorób i lepsze zbiory wszystkiego co
    uprawiam.
    Rzodkiewkę i szczypior mam z 10 raz w tym sezonie. Kolejna porcja właśnie
    już dorosła do zjedzenia.

    TG