    From: "Picia" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: skraplanie wody na rurach
    Date: Tue, 27 Sep 2011 15:50:55 +0200

    > Istotna jest dobrana średnica i grubość ścianki tej izolacji. Nim grubsza
    > ścianka tym lepsza izolacja. Rozcięcie izolacji musi być szczelnie
    > zaspinkowane. Praktykuje się też jej sklejenie specjalnym klejem.
    > Te izolacje nie tylko izolują by ciepło zatrzymać, one izolują też w
    > Twoim przypadku. Jeżeli zaizolujesz tym climaflexem zgodnie ze sztuką to
    > problem zniknie.

    Miałem tak zrobione. Miałem pospinane spinkami ale nigdy nie zrobisz tak
    szczelnie choćby na kolanach gdzie piankę musisz przycinać. Poza tym
    instalacja to nie tylko rury ale zawory, zawory zwrotne, śrubunki,
    przewężenia, pogrubienia itd. I musiałbyś wiele sił i czasu poświęcić aby to
    szczelnie zaizolować a i tak efekt będzie marny bo powietrze zawsze się
    wciśnie. Inna sprawa jest że jak wilgoć tam się dostanie to praktycznie nie
    ma szans na odparowanie.

    --
    Piotr