  • Data: 2010-04-08 15:27:41
    Temat: Re: sosna pospolita- jak zatrzymać wzrost i igły?
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Już się do nich przyzwyczaiłem, choć wiem że to nie drzewka ogrodowe. :)
    > Poza tym musiałby występować o pozwolenie na ścięcie, bo w okolicy są
    > "życzliwi".

    Jeśli nie przekroczą fi 10 cm pnia to zgoda nie potrzebna.

    > To że zmienia igły nie przeszkadza mi, problem w tym, że wraz ze wzrostem
    > gałęzi coraz bardziej oddalają się igły od pnia, pozostawiając łyse
    > gałęzie.

    Będziesz bardzo mocno skracał nowe pędy wcześnie wiosną,
    to zanim się ogołoci to Ty bedziesz sędziwym staruszkiem.
    Ona nadal nie bedzie ogołocona i pozostanie piękna.
    Warunek coroczne, systematyczne silne (bardzo silne)
    skracanie nowych pędów.

    Pozdrawiam praktycznie
    skryba