    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sposób na "namierzenie" rurek podłogówki
    Date: Tue, 22 Nov 2011 04:35:50 -0800 (PST)

    On Nov 21, 7:09 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    > muszę zlokalizować dokładnie rurki ogrzewania podłogowego, w jednym
    > miejscu muszę do podłogi przykręcić stalowy słup podpierający schody i
    > akurat tego punktu nie udokumentowałem fotkami... a rurki tam chyba co
    > 10 cm...
    > znam metodę ludową na mąkę ziemniaczaną, ale mało precyzyjna... mam
    > też termometr lekarski na podczerwień, więc można sobie nim "popikać"
    > w ten fragment podłogi i jakoś wyliczyć gdzie rura... ale też nie
    > ufam... no i zostaje kamera termowizyjna, ale... ile może wziąć
    > fachowiec z takim sprzętem, za nietypową, acz w sumie szybką robotę
> [...]
    Jakbys wyziebil te podloge solidnie (albo miejscowo lodem albo
    calkowicie przez wywietrzenie przy zgaszonym kotle) to bys mogl kamera
    termowizyjna je na pewno zobaczyc (jesli nie sa zbyt gleboko).

    Ale warto rozwazyc po prostu wykucie w posadzce odpowiedniej niszy aby
    stopa tych schodow sie w niej zmiescila. A potem zakleic calosc albo
    jakims epoksydem albo zaprawa. Byle stopa ladnie pasowala w nisze.
    Wtedy posadzka bedzie elegancko przenosic obciazenia styczne.
    Wystarczy 1,5-2cm wykucia w samej posadzce. Na takiej glebokosci chyba
    rurek jeszcze nie masz...