    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: studnia chłonna
    Date: Fri, 3 Jun 2022 14:35:40 +0200

    Pan Cezary napisał:

    > Mi w trakcie budowy w rogu działki koparka atlas wykopała dół na 5
    > metrów, wstawili kręgi i zasypali. Do tego połączyłem wszystkie rynny z
    > domu 10x15metrów. jednocześnie z tej studni biorę wodę do podlewania
    > dużego ogrodu. Niestety deszczówka zamula studnię, więc jak zrobiono
    > kanalizację deszczową w drodzę, to do niej odprowadziłem odpływ z
    > rynien. Studnia po wyczyszczeniu daje czystą wodę do podlewania. Ale
    > jeszcze nigdy nie miałem problemów z oddawaniem czy pobieraniem z niej
    > wody. Przy czyszczeniu okazało się, ze ma tak duży napływ wody, że
> [...]

    A to legalne jest? Takie mieszanie beleczego płynącego po powierzchni,
    potencjalnie mocno zasyfionego, z wodami na głębokości pięciu metrów?
    Bo fajne na pewno nie jest -- na tej głebokości woda powinna już być
    w miarę czysta. Więc nawet jeśli wolno (bywają głupie przepisy), to ja
    bym tak nie robił.

    Jarek

    --
    W ogóle dużo jest na świecie takich rzeczy, których robić nie wolno,
    ale można. Najważniejsze to, żeby spróbować, czy zakazanej rzeczy