  • Data: 2022-06-03 18:38:17
    Temat: Re: studnia chłonna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > A pro po srok - w tym roku mam ich zatrzęsienie.
    > Zadziobały mi 3 dzięcioły rozłupujące orzechy na orzechu włoskim,
    > zadziobały rodzinę kopciuszków (bo śmiały żerować na ich teranie).
    > Jak na posesji pojawi się kot (mam u siebie przez pół dnia trzy
    > koty sąsiadów, oczywiście w rożnych porach) to natychmiast atakują
    > je 3 sroki (z trzech gniazd) i drą japę aż koty się nie wycofają za
    > "niewidzialną linię" ich rewiru. Sroki to chyba największe zakapiory
    > wśród naszego ptactwa.

    U mnie jest inaczej. Kilka dni temu słyszę, że coś miauczy z drugiej
    strony domu. Idę tam, z bliska słychać dokładniej, że to gdzieś ze
    sosny. Co za kocisko tam wlazło i się drze? Ale to nie był kot, tylko
    sroka. Gdzieś się musiała spiknąć z jakimś sierściuchem i się od niego
    dźwięków nauczyła. One tak mają, że naśladują. Sójki zresztą też, i
    inne krukowate.

    Kopciuszek zaś, na samym początku maja, wtrzepotał się do kuchni przez
    uchylony lufcik. O brzasku dnia to było. Latał w kółko, aż mu otworzyłem
    okno.

    Kto wie, może tak jest, że jeśli gospodarz światu przyjazny, to zwierzaki
    przychodnie starają się też być dla siebie miłe?

    Jarek

    --
    Liści tam -- rwetes, olśnienie,
    Kwiecia -- gąszcz, zatrzęsienie,