    From: "Smerf" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: studnia, wybor fachowca
    Date: Wed, 13 May 2009 10:40:04 +0200

    Użytkownik "Jarek P."

    > O to, na jakiej głębokości w okolicy jest woda i jak się wierci (kamienie
    > itp.) popytaj najlepiej sąsiadów.

    Pytalem, po 7 m wartswa gliny. Otoczaki tez sa bo pamietam z kopania
    fundamentow i odwodnienia z rynien.
    Nie wiem co wtedy kiedy trafi sie na taki kamien, ale wydaje mi sie, ze to
    jak gdyby nie moja sprawa, tylko tych co wykonuje wykop tzn. w najgorszym
    wypadku probuja kopac obok.

    > Jaka średnica rury? To ma bezpośrednie przełożenie na pytanie "jaką pompę
    > chcesz stosować?". Bo do podlewania ogródka, jeśli chodzi o wydajność,
    > spokojnie wystarczy Ci nawet 50mm "szpilka" z pompą stojącą na górze

    mógłbys mi linkiem pokazac jakie sa to mniej wiecej pompy. Mysle ze nie
    byloby problemu, zeby w trawniku ukryc jakąs pompę, np pogłebiając otwór w
    którym jest studnia.

    > (zakładam, że przy studni 10-15m lustro wody będzie dość płytko, ale o to
    > też warto byłoby się spytać sąsiadów), taka pompa to koszt rzędu 150-300zł
    > i byłaby to opcja najtańsza.

    Wlasnie z tymi pompami nie moge dojsc do ladu.
    System ma byc nawadniajacy, do nawodnienia zostaje 9 arow. Facet, ktory
    podjal sie tego mowi, ze ma byc okolo 12 punktow nawodnieniowych.
    Sadze ze, zeby to dzialalo cisnienie musi byc jakies 5-6 bar.

    Wszystkie materialy zaostaly zakupione w systemie gardena.
    Z tego co wiem, to pompa ma tez byc w tym systemie.
    Przegladajac znalazlem taka:
    http://www.gardena.com/opencms/opencms/PL/pl/#/openc
    ms/opencms/PL/pl/products/Productlist/../Product/ind
    ex.html?cat=PK435&scat=PK43510&prod=4078500147408&bl
    s=0

    cena nowej - ok 1400 zł (duzo troche)

    Srednica pompy 9,8 cm, w gardeni mowili, ze spokojnie przy srednicy rury da
    rady.
    Ale facet od nawodnienia mowi, ze moze nie dzialac poprawnie.
    Myslisz, ze ta pompa da rade w tej rurze?
    tzn z tego co wywnioskowalem z rysunkow, to woda jest pobierana ze scianek
    bocznych, co do których odleglosc zostaje 1,2 cm. Szybkosc zasysania bedzie
    dosc duza, wiec moje obawy czy da rade. W opisie technicznym tej pompy nie
    jest napisane jaka jest minimalna srednica rury.

    > Jeśli chcesz zaszaleć i zainstalować tam pompę głębinową (najtańsza to
    > jakieś 700zł, rozsądne zaczynają się od 1000), to spokojnie wystarczy
    > studnia 100mm, małe głębinówki mają 75mm średnicy i wejdą bez problemu.

    Fajnie moge zaszalec, ale nie placic 4000 zł za pompę!

    > Rura 150mm (raczej o nią chodzi) jest wg mnie bezsensownym ładowaniem się
    > w koszty, sens miałaby jedynie w przypadku gdybyś chciał tam używać
    > spuszczanych na sznurku i zabieranych po akcji podlewania pomp
    > membranowych, taka pompa w mniejszą rurę faktycznie się nie zmieści. Jeśli
    > zastanawiasz się nad taką opcją, to taką średnicę warto rozpatrzyć, jeśli
    > nie - moim zdaniem nie ma to sensu.

    Sam nie wiem jakie rozwiazanie wybrac.
    Tzn zdecydowalem sie na zrobienie tej studni, jestem swiadomy kosztow ktore
    mnie czekaja. Ale zastanawiam sie nad alternatywami, tzn z jednej strony
    moge zaplacic wiecej za rure o sr 150 mm i mniej za pompe, z drugiej 110mm
    rura i wiecej za pompe.
    Moge tez pewnie zastosowac pompe nawierzchniowa.
    Sam nie wiem

    > A wogóle w jakim rejonie Polski ta studnia?

    okolice Opola (Turawa)

    pzdr mar