  • Data: 2009-06-08 17:32:56
    Temat: Re: styropian czy wełna mineralna
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dudo77" <d...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:h0db44$7l3$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam serdecznie
    > stanąłem przed dylematem ocieplenia domu
    > Chciałem ocieplić dom styropianem ale sprawdzony handlowiec w hurtowni
    > powiedział żebym zastanowił się nad wełną mineralną
    > materiały na metr przy styropianie wyszły mi 30 zł za metr
    > materiały przy wełnie mineralnej wyszły 48 zł za metr
    > robocizna przy styropianie to 30 zł
    > nie wiem jaka jest robocizna przy wełnie ale na pewno wyższa więc na 250
    > m2 elewacji różnica może być spora, prawie taka jak prostej wentylacji
    > mechanicznej

> [...]

    Najwazniejsza rzecz, SCIANA NIE ODDYCHA tylko nastepuje dyfuzja pary wodnej.

    Welna musi miec kratki wentylacyjne aby z niej wyprowadzic wilgoc.
    Styropian wilgoci nie chlonie jak welna. Dlatego tez jest odporniejsza na
    wode. Natomiast nie jest odporny na mrowki oraz na UV.

    W fazie pozaru w pomieszczeniu chronia nas plyty g-k. Spadajace krople w
    fazie pozaru to jz ostatnia faza i raczej juz nic sie nie uratuje.
    Welna jest niepalna ale nagrzewa sie do takiej temperatury ze spadajac
    opatula zawodnika/strazaka. W tej fazie wizba tez sie spala. Nic sie nie
    uratuje.
    W fazie zaplonu najgorsze sa meble oraz wykladziny z tworzywa PCV w lotnej
    postaci kwas solny. Wybrazacie sobie co sie dzieje z płucami. Spadajace
    krople to pikus.

    Welne nalezy staranniej ocieplac niz styropian.
    Welna jest drozsza i samo jej zakrycie tez.

    Polecam styro na wszystko.