  • Data: 2009-06-09 04:42:56
    Temat: Re: styropian czy wełna mineralna
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Cze, 18:56, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tylko czemu sam Ytong w zaleznosci od klasy wytrzymalosci rozni sie
    > parametrami termicznymi.

    Każdy beton komórkowy w zależności od klasy wytrzymałości różni się
    "parametrami termicznymi". Zależność jest prosta - im bardziej
    porowate tym cieplejsze ale za to gorszej klasy wytrzymałości. Nie ma
    tu żadnej Ytongowej magii - im więcej powietrza a mniej betonu tym
    słabsze ale cieplejsze.

    > Ytong w porownaniu ze zwyklym BK jednak rozni sie struktura porow.

    Tak. Ytong ma pory w kwiatki.
    ;-)

    > Rozumiem,
    > ze nie lubisz od dluzszego czasu scian 1W co juz podkreslales tu i tam, ale
    > zdaje sie ze nieco upraszczasz.

    A co ma piernik do wiatraka? Zresztą nigdy nie mówiłem że nie lubię
    1W. Każda technologia ma swoje najbardziej odpowiednie obszary
    zastosowań. Dla ścian 1W lub "kanadyjczyków" są inne jak dla 2W i
    tyle. Oczywiście można wbrew wszystkiemu stosować nie całkiem
    odpowiednią technologię i też będzie "dobrze" (np. ściana 2W i
    ogrzewanie nadmuchowe).