    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: styropian czy wełna mineralna
    Date: Tue, 09 Jun 2009 16:48:52 +0200
    <h0irp3$ob1$2@node2.news.atman.pl> <h0itcp$etm$1@news.onet.pl>
    <b...@y...googlegroups.com>
    <h0j3r8$3l6$1@news.onet.pl>
    <d...@a...googlegroups.com>
    <h0jer0$saf$1@news.interia.pl>
    <2...@c...googlegroups.com>
    <h0l2ua$253$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@c...googlegroups.com>
    <h0l5qr$2gt$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@k...googlegroups.com>
    <h0lfvc$3nv$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@c...googlegroups.com>
    <h0l8lu$u3g$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@c...googlegroups.com>

    Dy pisze:

    > Chyba nawet domyslam sie jaka firma ci to instalowala. Mnie jak
    > przedstawili oferte (poprawiona) to o malo nie zemdlalem. Moze wiesz
    > kto moglby ten sam system zainstalowac tylko troche taniej?

    Nie, ta firma mi tego nie instalowała - tez bym zemdlał ;-) Generalnie
    mam ten system tylko dlatego, że dostałem go za dobre pieniądze na
    zasadzie wymiany "robota za robotę". Poza tym trafiłem na dobry okres,
    bo wtedy dolar stał nisko.

    Swego czasu poza firmą o której napisałeć robiła to firma Creon z
    Gdyni, ale chyba już nie bawią się w ten segment rynku - chociaż nie
    wiem. Może warto zapytać ? Ci który mi instalowali system robili to "po
    znajomości" a projekt zrobił mi kumpel.

    > Ile zamontowales sobie stref regulacji? Mnie przy 6 wychodzi drogo ale
    > jakos mniej nie daje rady. Zwlaszcza te strefy mnie interesuja jak
    > sobie z tym radzisz (zakladam ze masz) nie ma problemow z
    > rozregulowywaniem sie?

    Mam w sumie siedem stref: jedna na cały parter gdzie mam w zasadzie
    jedno duże pomieszczenie bez drzwi, cztery pokoje na piętrze, łazienka i
    pokój wypoczynkowy na adaptowanym strychu. Przy czym nie korzystam z
    oryginalnego systemu Infinity, bo na to już było mi szkoda kasy. Na
    każdej przepustnicy strefowej mam siłowniki proporcjonalne (a nie
    dwustanowe jak w oryginale) Honeywell'a więc mogę płynnie regulować
    wydatek na strefę. Cała elektronika własna, tyle że dość rozbudowana.
    Zresztą cały czas to rozwijam, takie hobby ;)

    > Napisz cos o serwisie bo zdaje sie to bedzie dosyc istotne dla
    > dalszego normalnego funkcjonowania, miales juz jakies przeglady?

    Nie napiszę Ci wiele o serwisie, bo nie mam z nim do czynienia. System
    pracuje jak dotąd bezawaryjnie, jedyne co jak na razie robiłem to
    czyszczenie filtrów. Raz na pół roku wypłuczę włókninę w wannie oraz
    wymyję prysznicem kasety filtru elektrostatycznego.

    Na początku bałem się ewentualnej usterki z racji egzotyki systemu,
    teraz jednak się tym nie martwię. W ostateczności poważniejszy serwis
    można zlecić firmie której się domyślasz ;) W Stanach żywotność tych
    systemów to średnio 25 lat (m.in. dlatego mają tam głównie stare
    urządzenia). Inna sprawa że dla mnie egzotyka w technice to chleb powszedni.

    > Duzo mam pytan jak widzisz ale wlasnie dlatego, ze systemy tego typu
    > sa malo popularne w Polsce wiec dopytuje gdzie moge.

    To prawda, jak ja jeszcze przed decyzją przeszukiwałem net, to
    znalazłem bardzo mało informacji. Z nich 90% była negatywna ale
    pochodziła od osób nie mających styczności z systemem, 10% to sensowne,
    pozytywne opinie osób które system miały. Zaryzykowałem i mam. Nie żałuję :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio