    From: Dy <d...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: styropian czy wełna mineralna
    Date: Wed, 10 Jun 2009 02:11:12 -0700 (PDT)
    <h0lfvc$3nv$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@c...googlegroups.com>
    <h0l8lu$u3g$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@c...googlegroups.com>
    <h0lsk9$563$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@o...googlegroups.com>
    <h0nf8b$8ec$1@node1.news.atman.pl>

          Ja mam wprawdzie ścianę 2W ale również mam tynki cementowo-
    wapienne.
    > Mam ustawione 52% wilgotności na stałe i system ma starać się tą
    > wilgotność trzymać. Na pewno więc nie działa wbrew cechom tynku lecz
    > raczej wespół z nim.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Sebcio

    Ja to biorę niestety na logike, jesli tynki beda utrzymywaly
    wilgotnosc na poziomie 65% (tu gdzies na grupie wyczytalem ze tak te
    tynki maja) to by oznaczalo ze do mamy dwa "systemy regulacji
    wilgotnosci". Oczywiscie to co wyparowuje z tynkow nie bedzie sie
    rownalo systemowi nadmuchowemu ale na zdrowy rozum moze to oznaczac,
    ze jeden system bedzie zaburzal drugi.
    Jest tak czy nie? Moze robie z igly widly? Po wielogodzinnych
    dyskusjach na grupie do takich wnioskow doszedlem.
    Jeszcze jedno, przypuszczam ze kanaly masz zrobione z Climavere (takie
    prostokatne z izolacja z welny) czy sie myle. Wygladaj one
    rzeczywiscie dosyc sensownie ale drogie sa jak cholera. Natomiast inni
    wykonawcy proponuja mi kanaly zrobione ze "spiro" (tak sie to chyba
    nazywa i pisze). Te jakos mniej mnie przekonuja do swojej jakosci. Nie
    dosyc ze podatne na nawet najmniejsze uszkodzenia to jeszcze jakies
    takie karbowane. To karbowanie przeciez zwieksza opor przeplywu.
    Czy instalowales rekuperator?
    Nie wiem czy on w tym systemie jest do czegokolwiek potrzebny ale nie
    moglem sie dopytac jak to jest z ta wymiana powietrza. Jest jakis
    odzysk go czy nie ma?
    Cos pisales o kosztach ze masz dosyc niskie. Nie planowalem roznicowac
    taryf. Ma to duze znaczenie? Moj tryb dzienny jakos rozmija sie z tymi
    taryfami, jesli wprowadze zmiennosc taryf boje sie, ze bede duzo
    zuzywal pradu na wszystkie inne rzeczy a to nie zrekompensuje
    mniejszych kosztow ogrzewania. Mozesz cos napisac wiecej?

    Pozdrawiam
    Dy