    From: "Budyń" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: styropian i membrany?
    Date: Sun, 30 Oct 2011 21:38:37 +0100

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j8jhj5$vt6$1@news.onet.pl...
    > Pytam się, bo obserwowałem budowę małego domku, gdzie obłożono płyty
    > styropianowe deskami i tynkiem bez membran i folii i nie wydaje mi się to
    > właściwe.

    no i prawidłowo - co by dała membrana skoro styro ma taki sam charakter.
    Memebrne daje sie gdy na zewnątrz idzie wełna, lub żadne oieplenie (bo tez
    tak robią, ale to błąd innego rodzaju)
    Mądrości na temat wilgosci ze strony szkielet.pl sobie daruj bo tam są
    bzdury na ten temat (na inne tamaty masa pozytecznych informacji). Po takich
    kosmicznych wiadomosciach zdarza sie ze ktos wentyluje styropian pod
    spodem - obłęd zupełny.

    Prawidłowe warstwy od zewnątrz to
    tynk, klej z siatką, styropian, osb, konstrukcja drewniana wypełniona wełną,
    paroizolacja, osb, gips-karton

    a w wersji "wełnianej"
    tynk, klej z siatką, wełna, membrana, osb, konstrukcja drewniana wypełniona
    wełną, paroizolacja, osb, gips-karton

    b.