  • 1. Data: 2011-10-30 12:57:05
    Temat: styropian i membrany?
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Mam takie pytanie, czy ocieplając szkielet styropianem, muszę stosować
    membrany regulujące przenikanie wilgoci do wnętrza konstrukcji?
    Pytam się, bo obserwowałem budowę małego domku, gdzie obłożono płyty
    styropianowe deskami i tynkiem bez membran i folii i nie wydaje mi się
    to właściwe.

  • 2. Data: 2011-10-30 16:18:55
    Temat: Re: styropian i membrany?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-10-2011 o 13:57:05 J-L-F <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pytam się, bo obserwowałem budowę małego domku, gdzie obłożono płyty
    > styropianowe deskami i tynkiem bez membran i folii i nie wydaje mi się
    Dla styropianu nie ma to znaczenia bo nie chłonie wody, pary też nie
    przepuszcza.
    Jakby to była wełna to byłby już problem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-10-30 20:38:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pytam się, bo obserwowałem budowę małego domku, gdzie obłożono płyty
    > styropianowe deskami i tynkiem bez membran i folii i nie wydaje mi się to
    > właściwe.

    no i prawidłowo - co by dała membrana skoro styro ma taki sam charakter.
    Memebrne daje sie gdy na zewnątrz idzie wełna, lub żadne oieplenie (bo tez
    tak robią, ale to błąd innego rodzaju)
    Mądrości na temat wilgosci ze strony szkielet.pl sobie daruj bo tam są
    bzdury na ten temat (na inne tamaty masa pozytecznych informacji). Po takich
    kosmicznych wiadomosciach zdarza sie ze ktos wentyluje styropian pod
    spodem - obłęd zupełny.

    Prawidłowe warstwy od zewnątrz to
    tynk, klej z siatką, styropian, osb, konstrukcja drewniana wypełniona wełną,
    paroizolacja, osb, gips-karton

    a w wersji "wełnianej"
    tynk, klej z siatką, wełna, membrana, osb, konstrukcja drewniana wypełniona
    wełną, paroizolacja, osb, gips-karton

    b.

  • 4. Data: 2011-11-01 13:57:58
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Prawid?owe warstwy od zewn?trz to
    > tynk, klej z siatk?, styropian, osb, konstrukcja drewniana wype?niona we?n?,
    > paroizolacja, osb, gips-karton

    Tam było tak, od zewnątrz, deska elewacyjna, styropian w konstrukcję,
    druga warstwa styropianu (żeby nie wiało przez szczeliny), i od środka
    tynk na styropian.
    Tego ostatniego nie widziałem, to powiedział mi budowlany majster z
    którym rozmawiałem.

  • 5. Data: 2011-11-01 13:59:12
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Tego ostatniego nie widziałem, to powiedział mi budowlany majster z
    > którym rozmawiałem.

    Podejrzewam, że sobie jaja ze mnie robił :-)

  • 6. Data: 2011-11-01 14:15:51
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Tam było tak, od zewnątrz, deska elewacyjna, styropian w konstrukcję,
    > druga warstwa styropianu (żeby nie wiało przez szczeliny), i od środka
    > tynk na styropian.

    jakis dziwne wynalazek - nie powtarzać :-) W razie pozaru wszyscy sie
    poduszą w 3 sekundy....

    b.