  • 1. Data: 2013-08-26 20:57:10
    Temat: Re: suszarka na pranie(jaka) - wilgoć w pomieszczeniu
    Od: m...@g...com

    Po prostu kondensacyjna - wywiewne są cholernie prądożerne (>4 kWh na cykl). Zresztą
    nie wiem czy jeszcze są dostępne, boenergetycznie to odpowiednik żarówek klasycznych.

    Za 3k masz chyba pełen przegląd, może poza Miele - w tym modele z pompą ciepła
    (różnica jest spora, bo różnica między 3.5 a 1.5 kWh na cykl. U mnie stoi w kotłowni
    i nawet przy ~450 W mocy i tak potrafi ładnie nagrzać powietrze - ciekawe jak te z
    gorszych grup.

    mucher

  • 2. Data: 2013-08-27 09:45:36
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

[...]

    ---------------------------

    Czy zakup raczej w wersji z pompą ciepła (czyli bardziej oszczędna a jakie
    wady?)

    masz wersję z pompą ciepła skoro Twoja pobiera 450W?
    Czyli pomieszczenie ci również nagrzewa? ale wilgoci nie ma w pomieszczeniu?

    Suszarka musi mieć podłączenie do kanalizacji? czy ma w sobie po prostu
    pojemnik w którym skrapla się woda, którą poźniej opróżniasz?

    pozdrawiam
    AT

  • 3. Data: 2013-08-27 11:37:21
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, August 27, 2013 9:45:36 AM UTC+2, AT wrote:

    > Czy zakup raczej w wersji z pompą ciepła (czyli bardziej oszczędna a jakie
    > wady?)

    Droższa (choć ja mam Electroluxa i on w wersji z PC kosztuje tyle co "goły" Bosch.
    Nie wiem jak chcesz instalować - polecam do kompletu łącznik pralka/suszarka - u mnie
    jedno urządzenie stoi na drugim i to całkiem fajne rozwiązanie i mniej miejsca
    zajmuje.

    > masz wersję z pompą ciepła skoro Twoja pobiera 450W?

    Tak - ale teraz mi coś nie pasuje właśnie w tych danych - bo jeśli 450W to jakim
    cudem na 2.5h cyklu bierze te 1.5 kWh. No ale dość aktywnie eksploatujemy, a rachunki
    za prąd w normie.

    > Czyli pomieszczenie ci również nagrzewa? ale wilgoci nie ma w pomieszczeniu?

    Nie - cała woda trafia do rurki/pojemnika. Wentylacja akurat jest, bo to w kotłowni.

    > Suszarka musi mieć podłączenie do kanalizacji? czy ma w sobie po prostu
    > pojemnik w którym skrapla się woda, którą poźniej opróżniasz?

    Jest pojemnik - wystarcza tak na 1-2 suszenia - natomiast ja w końcu podłączyłem do
    kanalizacji (zdejmuje się zacisk z rurki i gotowe).

    mucher

  • 4. Data: 2013-08-27 12:44:16
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    Jest pojemnik - wystarcza tak na 1-2 suszenia - natomiast ja w końcu
    podłączyłem do kanalizacji (zdejmuje się zacisk z rurki i gotowe).
    ---------------------

    Dzięki za wyjaśnienie, napisz jeszcze jaki model elektroluxa masz i jakie ma
    wady, moze tez zakupimy elektroluxa skoro juz taka pralka jest :)
    jak ma się sprawa z czyszczeniem z farfocli po ubraniach?

    jak z czyszczeniem
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-08-27 14:14:15
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, August 27, 2013 12:44:16 PM UTC+2, AT wrote:

    > Dzięki za wyjaśnienie, napisz jeszcze jaki model elektroluxa masz i jakie ma >
    > wady, moze tez zakupimy elektroluxa skoro juz taka pralka jest :)>
    > jak ma się sprawa z czyszczeniem z farfocli po ubraniach?

    Farfocle zbierają się na 3 filtrach - wystarczy zebrać je stamtąd palcami co 1-2
    suszenia i gotowe. Model to chyba 97981 W.

    Co do problemów to nie kojarzę - trochę to hałasuje głównie przez piłeczki tenisowe w
    bębnie :D. poza tym nie kojarzę jakichś specjalnych wad.

    mucher

  • 6. Data: 2013-08-27 15:27:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 14:14:15 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:

    > 1-2 suszenia i gotowe. Model to chyba 97981 W.

    Skad Ty masz taki przylacz w domu :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-08-27 17:09:40
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, August 27, 2013 3:27:56 PM UTC+2, Adam wrote:

    > Skad Ty masz taki przylacz w domu :P

    Ze słupa, na krótko. Model, nie moc ;)

    mucher