  • Data: 2014-01-26 14:09:37
    Temat: Re: temperatura wody
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-26 11:07, Kris pisze:
    > Mieszkałem w kilku domach z instalacą grawitacyjną i na kotle wystarczyło że było
    70stC aby działała. W instalacjach z pompami ponitemperatura podobna mniej więcej
    jest b przecież "unkt rosy"
    > Dom ma jakies tam zapotrzebowanie na ciepło i w sumie bez znaczenia jak mu tą
    energię dostarczymy czy grawitacyjnie czy pompkami.

    A ja mieszkam w domu gdzie mam instalację grawitacyjną oraz pompę CO i
    widzę ile spalam węgla kiedy pracuje sama grawitacja, a kiedy pracuje pompa.
    W moim przypadku zamontowanie pompy CO oraz przede wszystkim
    rozbudowanej automatyki dało ok. 40% oszczędności opału.
    Różnice przy pracującej lub wyłączonej pompie CO są na poziomie ok. 10-15%

    > Niska temperatura powrotu powoduje korozję niskotemperaturową

    Dlatego trzeba stosować zawory mieszające, które obniżają temperaturę
    wody w obiegu CO.