    Date: Tue, 01 Feb 2011 00:11:22 +0100
    From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: termomix vs kohersen

    W dniu 2011-01-24 01:12, BQB pisze:
    > Była moja żona na prezentacji Termomixa (przypomniała mi się prezentacja
    Mam Thermomixa wiec moja opinia bedzie o tym produkcie.

    Zalety:
    * Wykonanie faktycznie idiotodporne i bedzie to dzialalo te kilkanascie
    lat. A za 10 sprzedasz to pewnie nadal za jakies 2 KPLN
    * Wbudowana waga (z funkcja dowazania)
    * Wbudowana grzalka i funkcja gotowania na parze
    * Super miesza ciasto. Nie pamietam kiedy urabialem ciasto na pizze
    rekami :)
    * Wytrzymuje od 3 lat zmywarke na fulla (w przeciwienstwie do np
    plastikowych raczek nozy fiskarsa :D)
    * Mozna kupic na raty i jak jest okres promocyjny to koszt rat to jakies
    100 zl (pomijajac reszte tej kwoty ;))
    * Calosc zastepuje oczywiscie iles tam sprzetow Zelmera tylko to mozesz
    postawic na blacie i uzywac caly czas zamiast chowac do szafki
    * Wygodne podgrzewanie kaszek dla dziecka i robienie papu dla niego

    Wady:
    * Cena. Warte max 2 KPLNy, a nie ~4500 zl
    * Jezeli nie jestes fanem kremowych zupek z serkiem topionym to ta czesc
    funkcjonalnosci nie bedzie Ci potrzebna (odpadnie tez polowa przepisow ;))
    * Maloprecyzyjna waga (jak na tak mala ladownosc), widac to np jak sie
    dodaje drozdze do ciasta na pizze.
    * Mala pojemnosc ~2.5l, np dwa ciasta na pizze od razu sie nie da zrobic
    (zeby ladnie wyszly)
    * Dosc kiepski wyswietlacz LCD, na moim pojawily sie jakies
    przebarwienia (w sprzecie za taka kase to obciach)
    * Dosc klopotliwe czyszczenie noza do mieszania np z resztek ciasta na
    pizze. Wynika to z dosc zawilej budowy tegoz z masa zakamarkow
    * Jedzenie na parze moze zbrzydnac ;)
    * Placki ziemniaczane z Thermomixa to porazka. Nie ma to jak skrobane na
    wior na tarce :)

    Reasumujac:
    Jak masz kase ewentualnie godzisz sie na raty i masz nawiedzona zone
    ktora to faktycznie wykorzysta to moze i warto.
    Ja uzywam tego prawie wylacznie do pizzy, soku z pietruszki i koktailu z
    truskawek :D a 4.5 KPLNa to jednak stanowczo za duzo jak na sprzet do
    tak "powaznych" zastosowan. Nie bolalo tak finansowo bo jak mowilem
    wzialem to na raty.
    Nie daj sie nabrac zonie ze Ci bedzie robila te setki potraw w
    Thermomixie ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom