  • Data: 2010-03-24 13:14:06
    Temat: Re: trawa naturalna jak na łące
    Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wędrowniczek pisze:

    > Ja specjalnie zakociłem mech w cieniu, koniczynę niską-białą, nie walczę
    > z żadnym zielskiem, nie nawożę, nie pryskam.

    Ok, czyli mech zostaje.
    U nas mech sam się zakocił, a ja dołożyłam mu leśne paprocie. I grzybnię
    z Allegro, ale chyba jest jakaś do kitu, bo są tylko kanie w "ogrodzie",
    ale to żaden rarytas, bo one są wszędzie i jeszcze jakieś grzyby białe
    dzikusy, rosnące w diabelskich kręgach.

    > Trawnik (łąka ?) ma się dobrze, przyjemnie podeptać go bosymi nogami,
    > zmienia się w trakcie roku:
    > wiosną wybijają krokusy, potem całośc pokrywa się mleczami, potem
    > "dmuchawcami" wreszcie wszystko tłamsi koniczynka, w mchach pojawiają
    > sie grzyby, a potem to już nastaje zima.

    U nas jeszcze rosną bodziszki, rumianki, jaskry.

    > Jedyne moje interwencje to:
    > -koszenie 3 razy w roku,

    Identycznie :)

    > -czasem podlewanie (szczególnie połaci mchu) tylko w czasie największych
    > suszy,

    Też.

    > -dosadzenie krokusów jesienią, bo trawsko je tłamsi.
    Krokusy tez mamy, ale lepsze imo są w trawie narcyzy botaniczne (te,
    które mają kilka-kilkanaście kwiatków na łodydze) i wonne, posadziłam je
    kępami w hurtowych ilościach, plenią się same, podobnie konwalie,
    cebulice, posadziłam też tulipany botaniczne w słonecznym, piaszczystym
    miejscu, z leśnych kwiatków przeflancowałam przylaszczki, przebiśniegi i
    śnieżyczki, pierwiosnki przywiezione z Beskidu Niskiego (tutaj nie rosną
    dziko, jak w górach, a bardzo je lubię), a w miejscach bardziej
    zadbanych, bliżej domu jest mnóstwo kolorowych hiacyntów.
    --
    Basia