  • Data: 2015-05-10 14:23:04
    Temat: Re: tulipany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
    news:mine9c$ftc$1@news.vectranet.pl...
    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Oj, nie chce się poszukać w wyszukiwarce albo poczytać w
    > broszurce czy książce czemu wykopujemy cebule.

    Jacki, zmobilizowałeś mnie to sięgnięcia do wyszukiwarki,
    i to jest to co wyszukałem:
    http://www.tulipworld.com/help/flower-bulb-help.html
    #How_soon

    Should I dig up my bulbs?

    You can leave the spring-bloomers in the ground, because they are winter
    'hardy'. On the other hand you should remove the summer-blooming bulbs when
    you live in a cold climate zone. These bulbs are not winter 'hardy', so they
    cannot stand the cold. When you live in a warm climate zone then you can
    leave the bulbs in the ground.

    Pytanie "czy" wykopywać, i odpowiedź że tych tulipanów które kwitną wczesną
    wiosną, czyli zgaduję że te nasze marcowo-majowe można bez szkody zostawić w
    ziemi cały rok. Te które kwitną w lecie trzeba wykopać jeśli mieszkasz w
    zimnej strefie. A więc jeśli wierzyć temu poradnikowi faktycznie efekty
    zależeć będą od tego jakie tulipany mamy.

    W poradniku tym wyczytałem też w innym fragmencie dlaczego
    u niektórych grupowiczów tulipany są z roku na rok słabsze
    i bardziej wątłe: brak odpowiedniego nawożenia.

    Ale chyba powinienem przestać czytać dalej bo jeszcze złapię bakcyla ;-)
    A Jarosław ostrzegał, oj ostrzegał ;-)