    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynk cementowo wapienny - dam radę sam?
    Date: Tue, 14 Jun 2011 08:45:15 -0700 (PDT)

    On Jun 14, 2:17 pm, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > [ciach]

    > Powoli obrastam w teorię :)
    > A jeszcze wracając do praktyki.. polecasz szczególnie jakąś gotową zaprawę
    > czy obojętnie co bym nie kupił to będzie tak samo?

    uzywalem poztynk 560 i zawsze mialem przewidywalne rezultaty.
    Jest chyba najtansza z tych "markowych".
    Pewnie inne tez zle nie sa ale nie testowalem zbyt intensywnie.
    Na caly pokoj wyszlo mi chyba z 30 workow po 7 czy 9 zl sztuka wiec w
    sumie 300zl. Nie widze sensu zeby oszczedzac.
    Uzywalem tez jakas atlasowa ale nie widzialem roznicy w pracy. Jest
    ciutke ciemniejsza wiec mozliwe ze ma mniej wapna. Ale niestety na
    karcie produktu takiej informacji nei znalazlem.

    Jak masz te 5m2 to smaruj i sie nie szczyp. Wazne zeby zadbac o
    stabilne podloze bo jak nie pomoczysz albo nie oczyscisz z kurzu to po
    jakims czasie tynk sie odspoi i bedzie gluchy. Nie koniecznie odpadnie
    bo u mnie taki gluchy tynk ponad 20 lat stal a przy zbijaniu jakos
    szczegolnie latwo nie odpadl ale roznie moze byc.

    A jedno jeszcze:
    Jak tynkuje to najpierw robie narzut (jak w ksiazce pisza) przy czym
    nie trzeba narzucac tynku. Wystarczy dobrze wsmarowac go w sciane.
    Czyli nabierasz zaprawe na te szeroka pace, przykladasz dolna
    krawedzia do sciany i ciagniesz do gory wezykiem czyli przesuwajac
    pace z boku na bok.
    Dzieki temu zaprawa sie dobrze wcisnie w zakamarki i dobrze sie
    wsmaruje w cegly.

    Ten krok warto zrobic i troche poczekac (godzinke) zeby sciana dobrze
    ten tynk z cementem wpila. Dopiero potem tynkowac juz grubo.