    From: kamaya <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynki IV kategorii
    Date: Thu, 12 Mar 2009 15:51:59 +0100

    Kane pisze:

    > IV kategoria okresla jakosc wykonczenia tynku, jakosc zatarcia i ogolnej
    > rownosci. WPisz w google napewno znajdziesz. Reszty postu nie rozumiem -
    > jak moze byc duzo tanszy skoro wykonanie tynku IV kategorii jest drozsze
    > ? Material tez jakis dodatkowy idzie nie wiem czy bialy cement czy cos w
    > tym stylu (przy tynku tradycyjnym cem-wap). - nie jestem wykonawcą.
    > Mozliwe ze gipsowe wychodza 'od razu' w IV kategorii ;)
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Kane

    W gwoli wyjaśnienia: Fachowcy powiedzieli, że będzie tańszy dlatego że
    nie trzeba na niego kłaść gładzi, a wykończenie i równość powierzchni
    będzie zbliżone do Gładzi.
    W moim regionie położenie tynków trdycyjnych C-W i gładzi kształtuje
    się średnio - 26 zł/m2, zaś tynki 4 kat bez gładzi 22 zł/m2, dodatkowo
    odchodzi mi materiałowy koszt gładzi, do tynków IV kat ponoć dodatkowo
    stosuję sie tylko drobny piasek "leśny", do końcowego filcowania
    Pozdr.
    Kamaya