  • Data: 2009-03-17 16:54:32
    Temat: Re: tynki na listwach
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy to tak paradoksalnie nie wyglada, że właśnie chcą poświecić mniej
    > czasu
    > jego budowie niż inni wykonawcy? Wiem ze zalozenie listew zabiera troche
    > czasu, ale czy praca pozniej nie jest znacznie latwiejsza i szybsz?

    Podstawa to oblistwowanie powoduje uzyskanie płaszczyzny, a nie trzymanie
    się ściany - która bardzo często jest po prostu krzywa. I po spędzeniu dnia
    na oblistwowaniu domu i założeniu narożników praca oczywoiście idzie
    szybciej.

    > Czy w efekcie
    > za dodatkowy koszt listew, tynkarze nie ulatwiaja sobie pracy wykonujac
    > to szybciej, mniejszym nakladem pracy i lepiej?

    Czy to żle ?? pomijając oczywiście że niektórzy potrafią schrzanić po prostu
    tynk nawet na listwach, to listwy gwarantują inwestorowi że mamy tynk prosty
    bez uskoków.

    > Nie wiem czy masz doswiadczenie w tynkowaniu z listwami i bez aby
    > porownac, czy tynkujecie tylko na listwach? Jezeli tak to prosze podziel
    > sie
    > doswiadczeniami co do pracochlonnosci i szybkosci.

    Ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że my wyciągamy listwy - często pomiędzy
    listwami "siada" i powstają fale - dlatego po tynkowanu wyciągamy listwy i
    zacierana jest ściana na równą fakturę. Poza tym oczywiście taka poobcierana
    listwa ziarnkami piasku - pomimo swojego "ocynku" bardzo szybko rdzewieje.

    Pozdrawiam
    Marcin W.