  • 1. Data: 2009-03-17 14:03:27
    Temat: tynki na listwach
    Od: kamaya <k...@i...pl>

    Witam,
    fachowcy zaoferowali mi że robią tynki tradycyjne na listwach, czy
    orientuje sie ktoś co to znaczy i jak wygląda to w praktyce?

  • 2. Data: 2009-03-17 14:09:25
    Temat: Re: tynki na listwach
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamaya" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > fachowcy zaoferowali mi że robią tynki tradycyjne na listwach, czy
    > orientuje sie ktoś co to znaczy i jak wygląda to w praktyce?

    U mnie tak robili. Sa takie specjalne listwy- przyklejaja je do
    ściany(idealnie wypoziomowane i równiótko) i wtedy po tych listwach
    "ściągaja warstwe tynku. Niektórzy pózniej wyjmuja te listy ze ścian a
    niektórzy zostawiaja. Dzieki tym listwom i naroznikom łatwiej uzyskać równa
    powierzchnie ścian.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-03-17 14:10:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 15:03:27 +0100, kamaya napisał(a):

    > fachowcy zaoferowali mi że robią tynki tradycyjne na listwach, czy
    > orientuje sie ktoś co to znaczy i jak wygląda to w praktyce?

    To znaczy, ze byc moze miales szczescie trafic na dobrych fachowców, ktorzy
    zechca poswiecic Twojej budowie wiecej czasu. W praktyce wyglada to tak, ze
    klei sie metalowe listwy na sciany i tynk jest wyrownywany w oparciu o te
    wlasnie listwy, tak, ze powstaja jednolite i proste plaszczyzny.

    Bez listew nie da sie rowno polozyc tynku, chyba ze masz idealnie rowno
    wymurowane sciany (w praktyce zdarza sie to niezwykle rzadko).

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-03-17 14:17:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Dnia Tue, 17 Mar 2009 15:03:27 +0100, kamaya napisał(a):
    >
    > Bez listew nie da sie rowno polozyc tynku, chyba ze masz idealnie rowno
    > wymurowane sciany (w praktyce zdarza sie to niezwykle rzadko).

    A zostawic te listwy w scianie czy wywalać lepiej i pózniej zatrzec dziury
    po nich?
    Pozostawione podobno mogą korodowac i brunatne plamy wyjda na ścine. ale to
    podobno. Jak jest w praktyce nie wiem.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-03-17 14:20:14
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 17 Mar, 15:03, kamaya <k...@i...pl> wrote:
    > Witam,
    > fachowcy zaoferowali mi że robią tynki tradycyjne na listwach, czy
    > orientuje sie ktoś co to znaczy i jak wygląda to w praktyce?

    Listwy to stalowe prowadnice, które ułatwiają równe nakładanie tynku
    jednak tynk prawie zawsze będzie nieco wgłębiony pomędzy liswami a one
    moga pozostać widoczne. W ekstremalnych przypadkach na tynku mogą
    pojawic się drobne pęknięcia wzdłuż listew.
    Jedna z ekip tez mi tak proponowała jednak ta która mi robiła tynki
    nie używała listew lecz tymczasowych prętów stalowych, które wyjmowali
    przy zacieraniu. Tynk jest bardzo równy.
    Zapłaciłem drozej za robocizne ale nie wydałem kasy na listwy nawet
    narożnych nie potrzebowali.
    pzdr
    QbaB

  • 6. Data: 2009-03-17 14:44:57
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Bez listew nie da sie rowno polozyc tynku, chyba ze masz idealnie rowno
    > wymurowane sciany (w praktyce zdarza sie to niezwykle rzadko).

    Moze dodam z praktyki na mojej budowie: listwy nie gwarantuja ze wszystko
    bedzie cacy - i na listwach da sie spieprzyc sprawe.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-03-17 14:50:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 15:17:03 +0100, kris napisał(a):

    > A zostawic te listwy w scianie czy wywalać lepiej i pózniej zatrzec dziury
    > po nich?

    Jak wiesz sa dwie szkoly. My jesli tynkujemy, to listwy zostaja w scianie.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-03-17 15:52:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Moze dodam z praktyki na mojej budowie: listwy nie gwarantuja ze wszystko
    > bedzie cacy - i na listwach da sie spieprzyc sprawe.

    Da się ale paragony wszystko wyprostują.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-03-17 16:31:04
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Da się ale paragony wszystko wyprostują.

    :)

    Kane

  • 10. Data: 2009-03-17 16:31:59
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > To znaczy, ze byc moze miales szczescie trafic na dobrych fachowców,
    > ktorzy
    > zechca poswiecic Twojej budowie wiecej czasu.

    A czy to tak paradoksalnie nie wyglada, że właśnie chcą poświecić mniej
    czasu
    jego budowie niż inni wykonawcy? Wiem ze zalozenie listew zabiera troche
    czasu, ale czy praca pozniej nie jest znacznie latwiejsza i szybsz? Czy w
    efekcie
    za dodatkowy koszt listew, tynkarze nie ulatwiaja sobie pracy wykonujac
    to szybciej, mniejszym nakladem pracy i lepiej?
    Nie wiem czy masz doswiadczenie w tynkowaniu z listwami i bez aby
    porownac, czy tynkujecie tylko na listwach? Jezeli tak to prosze podziel sie
    doswiadczeniami co do pracochlonnosci i szybkosci.

    Pzdr
    Darek

    P.S.
    niedlugo bede budowal dom i zastanawiam sie czy nie pozakladac takich
    listew tynkarza - to moge zrobic sam w przeciwienstwie do tynkowania :-).
    W jaki sposob montowac listwy aby nie miec pozniej problemow z ich
    wydlubaniem,
    po wydlubaniu moga byc zniszczone, byle narobily jak najmniej szkody (dziur)
    polozonym tynku.