  • Data: 2010-07-13 19:50:50
    Temat: Re: tynkowanie i wylewka w upal
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    news:47f6.000004e4.4c3bbbef@newsgate.onet.pl...

    > Moj przepis na dobry beton to beton "raz-dwa-trzy".
    > Taki polecam przygotowywac pomocnikowi jesli go mam a jak nie mam to robie to
    > samo co moj starszy ze 40 lat temu - mieszam sam.
    > Zatem jedna szufla, lopata czy miarka objetosciowa cementu, dwie lopaty
    > piasku i trzy gravelu czyli zwiru. I jak juz pisalem jak najmniej wody. To
    > przepis a teraz komentarz.

    Ja również polecam 1:2:3, z założeniem tylko, że bezwzględnie (choćby nie wiem jak
    się z ciebie murarze i sąsiedzi śmiali) przygotuj sobie pięć wiader 10l. Po pierwsze
    łopatą nigdy nie odmierzysz dobrze składników bo po prostu każdy z nich ma inną
    "naturę" i inaczej się z łopaty obsypuje. Po drugie sam zauważysz, że mniej się
    narobisz sypiąc łopatą nisko do wiaderka, zaś wiaderko podnosząc oburącz do
    betoniarki niż podnosząc materiał na łopacie. Wiaderka przyspieszają też pracę -
    kiedy beton się miesza można od razu je napełniać. Kolejna ważna sprawa to kolejność.
    Zaczynasz od wiaderka żwiru, który ma "wydrapać" resztki z poprzedniej porcji (nie z
    poprzedniej roboty:). Potem trochę wody, wiaderko piasku, wiaderko cementu. Jak się
    wymiesza znowu trochę wody (aż staje się żadkie), reszta piasku i żwiru. Warto
    również dać w tym miejscu plastyfikator.