    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: usychająca śliwa
    Date: Sun, 29 Aug 2010 15:10:32 +0200

    W dniu 2010-08-29 06:31, skryba ogrodowy pisze:
    (...)
    > Przeżyje. Masz na niej kilka wilków, które zalecałbym przyciąć na trzy oczka
    > licząc od nasady przycinanej gałązki. Po powiększeniu zdjęcia nr 2
    > podejrzewam, że przyczyną jest problem opisany tutaj:
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
    .ogrody&tid=8650044
    > Zalecałbym ogołocenie drzewka z wszystkich nie opadniętych do tej pory
    > owoców i ich porażonych mimii (i ich spalenie) po czym oprysk Topsinem.
    > Przed końcem wegetacji opryskałbym 2 razy Miedzianem w odstępie 10 - 14 dni
    > (zachowując warunek temp powyżej 6 stopni C) a następnie przed spodziewanym
    > ochłodzeniem Treolem.
    >
    > Pozdrawiam pogodnie
    > skryba

    Stan obecny drzewa to jest to ostatnie zdjęcie. Bez liści, owoców i z
    przyciętymi pędami.
    Nie wygląda mi to na zmiany chorobowe. Nie było żadnych objawów
    chorobowych. Któregoś dnia, w pełni owocowania, zaczęły więdnąć.
    Niektóre gałęzie wycięłam, aby drzewo nie było obciążone.
    Ale więdły kolejne gałęzie, a potem owoce. I wszystko opadło.
    Zostawię tę śliwę do następnego roku, okaże się wtedy czy żyje.
    Jak nie, to będzie wykopana.

    Pozdrawiam Krycha.