  • Data: 2011-02-26 10:07:16
    Temat: Re: uziemienie w gniazdku
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-02-2011 o 21:51:02 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Elektryk byl fachowcem i z uprawnieniami. Nawet mam podsteplowane
    > gwarancje na maty przez niego. Dlatego z ttymi gniazdkami przypuszczam
    > ze to cos nie tak. Bardziej sklaniam sie do wersji ze to gniazdka byly
    > wadliwe.
    > Jestem laikiem ale mam reke prawa i lewa a nie 2 lewe. Jesli mam
    > pokazane albo narysowane to sam sobie poradze ale jesli mam juz cos
    > wymyslec to dupa. Nie wymysle bo nie mam wiedzy z ktorej moglbym
    > skorzystac zeby wymyslac dlatego jesli bede wiedzial jak miernik uzyc
    > to sobie poradze ale musze wiedziec gdzie podlaczyc co podlaczy i
> [...]
    Dlatego zainwestuj w zwykłą żarówkę 10-60W 230V dolutuj do niej przewody w
    grubej izolacji(odpornej na 230V),
    zaizoluj gwint i okolice taśma a końcówki przwodów pocynuj, zrób sobie po
    prostu próbnik :)
    I teraz podchodzisz do gniazdka i jednym przewodem dotykasz bolca a drugi
    wkładasz do dziury, raz do jednej raz do drugiej, i teraz masz możliwości:

    1. Zero- to sie nie powinno nic stać lub wywali różnicówka, żarówka ciemna
    2 Faza - to lekko błyśnie i wywali różnicówka, jak nie wywali to coś jest
    źle z różnicówką.
    Jak się nie zaświeci i nie wywali różnicówki to znaczy że bolec 'wisi' w
    powietrzu.

    Proste? Tylko dobrze zaizoluj aby cie nie pokopało.
    --
    Pozdr
    JanuszK