  • Data: 2010-09-09 07:30:41
    Temat: Re: viessman i sterowanie - pytanie do elektroników
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Wrz, 22:02, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > czujnik na rurze zasialnai wychodzącej z kotła włączający ppompe gdy
    > temperatura tej rury jest wyższa niż ustalona (np 30st)

    zbyt wysokie koszta. Analiza temperatury i sterowanie jest kosztowne.
    Lepiej styczniki i jeden regulator pokojowy.
    Jesli piec pracuje to i pompa od podlogowki musi. Z wypowiedzi autora
    watku wynika ze jest to piec gazowy tak wiec podobny przypadek do
    mojego. Domyslam sie rowniez ze pompa od podlogowki jest podlaczona do
    rozdzielacza, wiec rodzielacz pelni funkcje sprzegla hydraulicznego.
    Jesli autor watku wylaczylby pompe od podlogowki piec caly czas mieli
    wode bo ma rozkaz od regulatora pokojowego i nigdy nie przestanie bo
    regulator pokojowy nigdy mu na to nie pozwoli.
    Rozwiazanie systuacji przy niskich kosztach i produktach sklepowych
    bez kombinacji.
    - skrzynka na styczniki - wylaczniki
    - stycznik o dwoch obwodach

    Do regulatora pokojowego prowadzisz minus od zasilania, od regulatora
    idzie kabelek do stycznika. Kabelek z pradem idzie bezposrednio do
    stycznika.
    Jesli regulator zewrze styki to stycznik sie uruchomi zamykajac obieg
    1 i obieg2.
    Obieg 1. - piec
    Obieg 2 - pompa - zwierasz minus do pompy. Do pompy prowadzisz kabelek
    z pradem osobna

    Czyli opis dzialania.
    Jesli regulator pokojowy zadziala to zewrze styki stycznika ktory
    zamknie obowod 1 dla pieca uruchamiajac go i obwod 2 do pompy lub
    innego urzadzenia uruchamiajac je/go.

    Praca na zamknietych obowodach moze byc wykonana na kabelkach z pradem
    (lepiej sie sprawdza miernikiem ze swiatelkiem ale bardziej
    niebezpieczne) lub na kabelkach z minusem (utrudnione sprawdzanie)

    Orientacyjny koszt
    skrzynka- 5 PLN (http://www.hurtownia.win.pl/index.php/cPath/
    226_158_261)
    stycznik - 32 PLN (http://www.hurtownia.win.pl/product_info.php/