    From: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: w poszukiwaniu zaginionej wspólnoty
    Date: Fri, 27 Feb 2009 16:13:20 +0100

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:go8sck$1dj$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > W tym wypadku to rozwolnienie jest, po drodze nie da sie przejść w ogóle
    > nie zatapiając sie 10cm błoto (chyba że po ogrodzeniu) a samochody grzęzną
    > w błocie.
    > nadal jednak mnie zastanawia w jaki sposób powstały inne inwestycje na tym
    > samym terenie organizowane przez zupełnie różne instytucje (TPSA,
    > kanalizacja gmina, energetyka). Postawiły te rzeczy bezprawnie?

    Mozliwe ze tak, ktos wyslal zawiadomienie nikt nie odebral lub nie
    zrozumial, powtorzylo sie kilka razy i na podstawie braku sprzeciwu
    inwestycja ruszyla.
    Jedna jak chcesz wymuc na gminie aby zrobila droge ona mwa rece. Mozesz
    droge zrobic wspolnie z sasiadami (utworzyc komitet osiedlowy, zebrac
    podpisy, zebrac skladke) i ruszyc z inwestycja. Musisz jednak powiadomic
    wlascieli nawet tych niezyjacych o rozpoczeciu inwestycji. bedziesz mial
    wtedy dupochron przed urzedem. Jednakze musisz zbierac fakury za wykonane
    prace drogowe aby pozniej roscic sobie prawa do nawierzchni. Wlasciciel
    jesli sie takowy znajdzie i bedzie chcial czerpac kase z drogi musi koszty
    zwrocic do komitetu osiedlowego lub ustanowic stosowne zapisy w hipotece.
    Niestety nie wiem jak prawnie taki komitet osiedlowy utworzyc na poczet
    inwestycji, musisz wygooglac lb zapytac sie prawnika.
    Powodzenia