    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: w temacie pekajacych wezykow...
    Date: Sat, 20 Nov 2010 03:57:22 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Dnia Fri, 19 Nov 2010 12:31:11 +0100, kogutek napisa&#179;(a):

    > No bo przecie&#191; z&#179;apa&#230; kombinerkami za okucie przy nakr&#234;tce w
    czasie
    > dokr&#234;cania to wy&#191;sza szko&#179;a jazdy...
    >
    > --
    >     ___________ (R)
    >    /_  _______    Adam 'Trzypion' P&#179;aszczyca (+48 502) 122 688
    >  ___/ /_  ___    K&#234;szyca Le&#182;na 51/9, 66-305 Keszyca Le&#182;na
    > _______/ /_     GG: 3524356
    > ___________/    Wywo&#179;ywanie slajdów http://trzypion.pl/
    Po co chcesz przytrzymywać kombinerkami? Współczynnik tarcia pomiędzy elementami
    metalowymi jest kilka razy mniejszy niż między gumową uszczelką a metalem.
    Wężyki się dokręca ręką i gdyby po takim dokręceniu kapało to kluczem do ustania
    przecieku, z reguły nie więcej niż 1/8 obrotu potrzeba. Debile przykręcają to na
    siłę aż sos idzie. Jeszcze głupsi od debili trzymają przy przykręcaniu za
    okucie. Dokręcają 30 centymetrowym kluczem. Żeby się nie kręcił wężyk, tak
    mocno ściskają okucie że je deformują. Przyłącze do pralki albo zmywarki
    przykręca się ręka bo nie ma sześciokąta do klucza. I trzyma latami. Wężyk ma
    być luźny a nie napięty. Niedopuszczalne są skręcenia. Najwięcej źle
    zamontowanych wężyków widziałem przy spłuczkach. Odległość miedzy wylotem ze
    ściany a spłuczką niewielka. Krótki wężyk "fachofcy" zakładają. Psują go w
    momencie przykręcenia. A tam trzeba dać długi wężyk. Trzeba wyjść ze ściany
    kolankiem w dół. Ze spłuczki też kolankiem w dół. I założyć stosunkowo długi
    wężyk żeby w łagodne na dole "U" się ułożył. Jak powierzchnie kolanek w miejscu
    gdzie jest gumowa uszczelka są równe to wystarczy mocno ręką dokręcić i wytrzyma
    pierdylion lat. Za komuny pracowałem w fabryce robiącej coś tam. W tym czymś
    było przyłącze do wody. Takie samo jak w pralkach automatycznych wtedy
    sprzedawanych. Przy produkcji eksportowej był wymóg podania w DTR maksymalnego
    ciśnienia wody, takiego żeby przyłącze wytrzymało. Brałem udział w takich
    testach. To znaczy je robiłem. Przyłącze zrobione z węża gumowego zbrojonego
    sznurkiem i z plastikowymi nakrętkami wytrzymywało minimum 25 atmosfer. A były i
    takie co 30 i 35 wytrzymywały. Gdzie tamtym przyłączom do współczesnych wężyków
    w oplocie ze stali kwasoodpornej. Większość wężyków jest uszkodzona w czasie
    dokręcania, bo dokręcają ludzie odporni na wiedzę.