  • Data: 2009-07-17 06:37:08
    Temat: Re: wbijanie szalunków do ławy
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Lip, 08:27, "Tornad" <t...@v...pl> wrote:

    > Nie spie po nocach bo czytam czasem madre rzeczy a czasem brednie to mi rozne
    > pomysly do glowy przychodza. Tobie tez radze pomyslec zanim cos madrego
    > napiszesz, w koncu na tym fundamencie stoi czy wisi dobre kilkadziesiat ton,
    > fundament moze osiadac nierownomiernie i stad ten pomysl ze sztywnoscia scian

    Ale ściany są także utwierdzone w gruncie (nie mogą się przesuwać).
    Wszelkie siły poziome przenoszone są bezpośrednio na grunt. Nie siej
    więc paniki...
    ;-)

    .> > A pisze to dlatego,
    > zapewne

    > Jakies nowe ustawy? Nie sadze aby projektant przyjal sobie parametry gruntu z
    > sufitu, w koncu za to bierze pieniadze i odpowiada.

    Projektant projektu "typowego" nie zna badań konkretnego gruntu w
    konkretnym zastosowaniu jego projektu. Projektuje więc ławy na
    najtrudniejsze możliwe warunki gruntowe (dla świętego spokoju). Potem
    przychodzi "adaptacja projektu" i następny projektant już zwykle tym
    się nie zajmuje (bo stwierdza że takie ławy na pewno wytrzymają) i nie
    wprowadza tu korekt. Zostajemy więc z pancerną ławą mimo że stawiamy
    dom na skale.
    ;-)

    >  Z tym wbijaniem kantowek w beton to facet sobie normalnie zazartowal.
    A jeżeli nie?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.