    From: Leszek Serdyński <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: weekendowo o GMO dla niezdecydowanych
    Date: Sat, 16 Mar 2013 23:24:09 +0100

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ki1eoa$jmj$1@news.vectranet.pl...
    > Hejka. Przeciwników GMO żaden argument nie przekona co zazwyczaj wynika
    > z niewiedzy i zwyczajnego strachu czy obaw przed nieznanym ale ...

    A może zwolenników GMO żaden argument nie przekona, bo wszak liczy się
    tylko jeden: KASA

    "Patrząc z
    > perspektywy lat na hodowlę roślin, można śmiało powiedzieć, że praktycznie
    > każda roślina jest genetycznie zmodyfikowana.

    To zwykłe kłamstwo. Czym innym jest inżynieria genetyczna, a czym innym
    selekcja naturalnie występujących mutacji.

    O takim stanie rzeczy może
    > świadczyć fakt, że człowiek zawsze dobierał rośliny o najlepszych cechach
    > i krzyżował je ze sobą. Jednak takie zabiegi wymagały lat pracy na to, aby
    > uzyskać najlepszy efekt, a poza tym pozwalały tylko na wymianę całych
    > genomów.

    Nie "zawsze", tylko od około 10 tys. lat. Historia człowieka jest trochę
    dłuższa. Zresztą jeszcze teraz żyją na Ziemii resztki plemion, które nie
    krzyżują żadnych roślin, nie selekcjonują, tylko żyją w środowisku
    naturalnym i korzystają z tego co natura sama wyprodukuje. Cejrowski od
    czasu do czasu pokazuje takie plemiona. W jego reportażach jakoś nie widać
    umierających na rękach matek wychudzonych dzieci jak na reportażach z Indii,
    czy Afryki, gdzie "szczęście" ludziom dała "zielona rewolucja".

    A co na ten temat mówi Biblia?

    "A przy tym Pan Bóg dał człowiekowi taki rozkaz: <Z wszelkiego drzewa tego
    ogrodu możesz spożywać według upodobania; 17 ale z drzewa poznania dobra i
    zła nie wolno ci jeść, bo gdy z niego spożyjesz, niechybnie umrzesz>8. "

    Co to jest "poznanie dobra i zła" ? Selekcja. To jest dobre, a to złe.

    Skutki tej selekcji?

    "16 Do niewiasty powiedział: <Obarczę cię niezmiernie wielkim trudem twej
    brzemienności, w bólu będziesz rodziła dzieci, ku twemu mężowi będziesz
    kierowała swe pragnienia, on zaś będzie panował nad tobą>.
    17 Do mężczyzny zaś [Bóg] rzekł: <Ponieważ posłuchałeś swej żony i zjadłeś z
    drzewa, co do którego dałem ci rozkaz w słowach: Nie będziesz z niego jeść -
    przeklęta3 niech będzie ziemia z twego powodu:
    w trudzie będziesz zdobywał od niej pożywienie dla siebie po wszystkie dni
    twego życia.
    18 Cierń i oset będzie ci ona rodziła, a przecież pokarmem twym są płody
    roli.
    19 W pocie więc oblicza twego będziesz musiał zdobywać pożywienie, póki nie
    wrócisz do ziemi, z której zostałeś wzięty;
    bo prochem jesteś i w proch się obrócisz!>4 "

    Dzisiejsza inżynieria genetyczna, pozwala na wybranie danego
    > fragmentu genomu - genu i umieszczenie go w genomie wybranej rośliny, co
    > powoduje natychmiastowy efekt w postaci jego ekspresji i powstania
    > białka."

    Manipulacja na poziomie DNA. Coraz częściej czytamy o badaniach nad
    wydłużaniem życia przy pomocy manipulacji genetycznych, marzeniach o
    nieśmiertelności. DNA można by nazwać "Drzewem Życia"

    "22 Po czym Pan Bóg rzekł: <Oto człowiek stał się taki jak My: zna dobro i
    zło; niechaj teraz nie wyciągnie przypadkiem ręki, aby zerwać owoc także z
    drzewa życia, zjeść go i żyć na wieki>6. 23 Dlatego Pan Bóg wydalił go z
    ogrodu Eden, aby uprawiał tę ziemię, z której został wzięty. 24 Wygnawszy
    zaś człowieka, Bóg postawił przed ogrodem Eden cherubów i połyskujące ostrze
    miecza, aby strzec drogi do drzewa życia7.

    Czyżby ostanie katastroficzne przepowiednie końca świata, ostaniego papieża,
    przelatujące blisko planetoidy, wybuchające meteoryty miały być tymi
    cherubami ostrzegającymi nas przed wkraczaniem na niewłaściwą drogę?

    Pozdrawiam mało optymistycznie.