  • Data: 2014-01-08 20:45:23
    Temat: Re: wełna
    Od: tataglia <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-08 14:53, Marcin Ł wrote:
    > hej
    > czeka mnie ocieplenie poddasza w domu. przegladam i szukam welny i
    > natrafilem na cos takiego:
    > http://tnij.org/iauvigp
    >
    > parametry gorsze ale cena sporo nizsza. czy faktycznie oplaca sie
    > dopalcic do isovera czy rockwool'a?
    > dach ok 200m2 z pelnym deskowaniem prosty 3 okna dachowe i tyle.
    >
    > ewentualnie co polecacie? sam ocieplac nie bede ale cena i jakos ma
    > znaczenie.

    Dach (pełne deskowanie) nad domem ociepliłem Ursą Platinium 32.
    Kosztowała dużo. Później ocieplałem dach nad pomieszczeniem nadgarażowym
    i tam już poskąpiłem i kupiłem Isovera Unimatę.
    Kiedyś myślałem, że wełna to wełna i lepiej nie przepłacać za tzw. lepszą.
    Obydwie wełny przy ocenie organoleptycznej nawet przez laika - dzieli
    przepaść. Dla przykładu: 10cm Ursy 32 w rolce jest 6,9m2 a Unimaty 15cm
    jest mniej więcej tyle samo przy czym rolka Ursy jest ze dwa razy
    cięższa i ma większą średnicę.
    Jeżeli ktoś mówi, że z czasem wełna oklapnie pod dachem - to patrząc na
    Ursę stwierdzisz, że nie ma takiej możliwości.
    A Unimata ? Coś jak szmato-wata.

    t.