    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza OT
    Date: Tue, 19 Apr 2011 21:04:07 +0200
    <4d9cb621$1@news.home.net.pl> <inkr02$koj$1@news.onet.pl>
    <4d9df47d$1@news.home.net.pl> <inl95r$ia2$1@news.onet.pl>
    <4d9ea407$0$2496$65785112@news.neostrada.pl> <innjvi$b81$1@news.onet.pl>
    <4d9f5e35$1@news.home.net.pl> <innvqs$pd3$1@news.onet.pl>
    <inp80f$khr$1@news.onet.pl> <int2ia$dnr$1@news.onet.pl>
    <int4m0$lpu$1@news.onet.pl> <int5tb$q9j$1@news.onet.pl>
    <inutti$b9$1@news.onet.pl> <invgm9$g3a$1@news.onet.pl>
    <invmt0$m60$1@opal.futuro.pl> <invni6$eon$1@news.onet.pl>
    <invnsu$od6$1@opal.futuro.pl> <invptl$o07$1@news.onet.pl>
    <invrm1$vic$1@news.onet.pl> <invt38$527$1@news.onet.pl>
    <io08d2$ths$1@opal.futuro.pl> <io25a8$os8$1@news.onet.pl>
    <4da546c0$0$2457$65785112@news.neostrada.pl> <io3kd3$aon$1@news.onet.pl>
    <iofgjd$vql$1@news.onet.pl> <iofhrl$5r0$1@news.onet.pl>
    <iohtn1$8rr$1@news.onet.pl> <ioi2hj$t3m$1@news.onet.pl>
    <ioj2b4$rf6$1@news.onet.pl>

    news:ioj2b4$rf6$1@news.onet.pl...

    > A teraz ponieważ narkotyki są nielegalne, wiadomo kultura, młodzież nie
    > pali nie wciągą nie łyka... żyją jako te lilyje niewinne, Dzieki religii
    > w szkołąch zaś są dobrzy i na wyścigi przeprowadzaja staruszki przez ulice
    > w wolnych chwilą klepiąc litanny do MB.

    Jezeli cos jest zakazane to sila rzeczy nie dociera w takich ilosciach tam
    gdzie mogloby dotrzec. Handelem nie zajmuja sie wszyscy a ryzykanci.
    Swiadomosc spoleczna jednak jest wieksza co do skutkow. Jezeli tego nie
    widzisz to nie prowadzisz dyskusji a monolog.

    > Jeszcze trzeba zakazać pornografii, najlepiej wprowadzić szariat, baby
    > niech chodzą w burkach bo tylko rozbudzają w męczyznach niezdrowe rządze.
    > itd...
    >
    > Czy nie było by prościej gdybyś wyemigrował do Iranu czy Afganistanu?

    Ja? A to mi cos przeszkadza czy Wy narzekacie? A to pasy be, ubezpieczenia
    be, narkotykow nie nada. Ja to pisalem?

    > Ja sie pytam dlaczego nic sie z tym nie robi?

    No dobrze ze pytasz, ale czemu mnie?

    > kac to nie jest efekt nałogowego chlania wódy, podobnie jak głód
    > narkotykowy nie jest efektem sporadycznego zapalenia skręta.

    Skret to moze nic strasznego, ale nie dla wszystkich. Widzisz problemem nie
    jest szkodliwosc skreta a jego skutki potem. Terapeuci od narkomani
    wypowiadaja sie na ten temat jednoznacznie, sa dla wielu wstepem do
    narkomani.

    > narkoman to tak jak alkoholik, osoba chora. Uzależnić sie jednak można od
    > wielu rzeczy i zawsze efekty są opłakane dla uzależnionego oraz jego
    > otoczenia.

    Nic tak nie uzaleznia jak narkotyki. Nic nie dziala tak destrukcyjnie jak
    narkotyk w kazdej swerze czlowieka czy to kariery, psychiki czy biologii. To
    nie sa jakies wymysly a czyste fakty. Oczywiste jest, ze nie uzalezniaja
    kazdego tak samo, ale uzalezniaja bardziej niz co kolwiek. By zostac
    alkoholikiem generalnie trzeba miec okreslone predyspozycje psychiczne. Te
    same cechy rzecz jasna dotycza narkomanow, hazardzistow czy palaczy. Jednak
    narkotyki uzalezniaja nie tylko w swerze odczuc psychicznych ale rowniez
    biologicznie. Powoduje to, ze narkomanem zostaja rowniez ci z przypadku
    ktorzy nigdy nie zostali by alkoholikami ale nie radza sobie z glodem
    narkotykowym.

    Pozdro.. TK