  • Data: 2011-01-18 08:51:45
    Temat: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-01-2011 o 09:41:54 mk <d...@t...pl> napisał(a):

    > W zasadzie jeśli jest to jedna ściana to nie będzie miała wpływu jak
    > zasiedlisz dom, będziesz mógł zmierzyć (nie zaobserwować) większą
    > wilgotność w jej bliskości.
    > Teraz, jak napisali inni, wilgoć na ścianie bierze się z oddawania zimna
    > z przemarzniętej gleby (budynek otwarty, więc rządził mróz)i napływu
    > ciepłego powietrza. Później też tak będzie, jednak w mniejszej skali,
    > ściana będzie chłodzona od gleby, a ciepłe powietrze wpadające do
    > piwnicy będzie podnosiło wilgotność.

    Czyli mimo wszystko będzie zjeb :( Bo piwnica będzie chłodna i wilgotna.
    Niby wedlug niektórych taka powinna być, ale ja tam nie zamierzam zrobić
    przechowalni warzyw tylko jakiś kącik do majsterkowania, pralnio-suszarnię
    itp. W dodatku piwnica nie będzie zamykana, bo musiałbym jakoś inaczej
    rozwiązać klatkę schodową więc dostęp do ciepłego powietrza będzie miała
    stały i nieograniczony. A już całkiem na załamkę dochodzi fakt
    zwiększonych kosztów ogrzewania. Bardzo niedobrze :`( Chyba pozostaje mi
    się zorientować w kosztach rozwalenia wylewki w garażu i odkopania tej
    ściany.

    --
    PZDR
    Shaman