  • Data: 2011-01-18 10:11:04
    Temat: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-01-2011 o 10:58:55 Amir <S...@g...pl> napisał(a):

    > Je?li za? chodzi o projekt to jest on indywidualny. Ale pomys? na bry?e
    > zaczerpn??em
    > z projektu Kryszta? biura ING.
    > http://www.projekty.ign.com.pl/?p=detail&id=136
    > Je?li znajdziesz jaki? projekt, ale bedziesz chcia? w nim zrobiae sporo
    > zmian to warto
    > pomy?leae o projekcie indywidualnym, bo adaptacja projektu te? kosztuje
    > (szczególnie je?li wymaga obliczen konstrukcyjnych)
    >

    > Koszt zalezy od projektanta, za moje zmiany chcia? 13k, zaproponowa?
    > nowy za
    > 15k.

> [...]

    To niczego nie zmienia. Droższy bierze więcej a tańszy bierze mniej -
    niczego odkrywczego w tym nie ma. Chodzi mi o to, że przy większych
    zmianach koszt projektu z adaptacją jest mniej więcej taki sam jak
    projektu indywidualnego.

    U tego tańszego projekt pewnie kosztowałby Cię około 5k. Ja mniej więcej
    tyle płaciłem. Zapłaciłeś więc 2k za adaptację, i drugie tyle za projekt.
    Dokładając tysiaka miałbyś projekt indywidualny. Przy wąskiej działce to
    ważne bo masz dużo większe pole manewru. A i projekt jest najczęściej
    lepszej jakości - choć to już zależy od projektanta.

    --
    PZDR
    Shaman