  • Data: 2009-07-21 08:59:28
    Temat: Re: wino i cukier - politycznie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chciałem dziś kupić cukier do wina.
    > Wchodzę do sklepu, cukru kilka rodzajów, torebki podobne, cena ta sama więc
    > stwierdziłem że kupię nasz rodzimy.
    > I co ?
    > I g...... z tego.
    > Wszystko od faszystów zza Odry.
    > A jeszcze naście lat temu byliśmy jednym z głównych światowych eksporterów
    > cukru i tylko rude towarzystwo krzyczało, że natychmiast trzeba
    > prywatyzować.....
    >
    > To tak politycznie... żeby się zastanowić do następnych wyborów.....

    A nad czym chcesz się zastanawiać? Cena cukru w Europie nie zależy od producenta
    tylko od limitów produkcji i ceny nie wolnorynkowej. Gdyby nie te ograniczenia
    to cukier by w markecie kosztował ze złoty dwadzieścia bez względu na kraj
    pochodzenia. A jak ma być politycznie to popatrz na cement. Było wiadomo że
    będzie potrzebny do domów i dróg. Bo tego akurat w momencie reformy nie było za
    dużo. I co złodzieje zrobili. Sprzedali cementownie bo jakiś złodziej dostał
    łapówkę. W normalnym nie skorumpowanym kraju państwo by za żadne pieniądze nie
    sprzedało cementowni, żeby mieć cement po kosztach produkcji na własne potrzeby.