    From: JanuszK <J...@m...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Date: Wed, 18 Feb 2009 21:06:59 +0100

    Ariusz wrote:

    > Coś Ci się chyba pomyliło z tym wynaturzeniem ideii
    > Od tysiącleci ludzie używali i używają "żywego" ognia do grzania się.
    > Choćby w jaskiniach, iglo,... nawet jeszcze całkiem niedawno na klepisku
    > pośrodku domu rozpalany był ogień i nie bynajmniej do ozdoby. Bogaci
    > robili kominek w każdej komnacie, a biedni robili jedną izbę by właśnie
    > przy piecu, kominku, kuchni się ogrzewać. Więc raczej używanie kominka
    > do ozdoby jest wynaturzeniem.
    >
    > Co do samej kotłowni w salonie :) - wystarczy trochę dyscypliny,
    > wystarczy nie wrzucać do ognia co popadnie, używać np. separatorów sadzy
> [...]
    Masz rację i nie daj się wpuszczać w maliny. Tutaj na grupie większość
    (poza mną) ma zdaqnie że tylko DGP jest coś warte a ja uważam że g...
    jest warte.
    Co do kominka , kupiłęm wkład hajduka to jest kaseta MKW, bo była
    najtańsza, wodna i w sumie stwierdziłęm że mi wystarczy. Podłączyłem i
    palę chociaż jeszcze nie mieszkam, ale spisuje się bardzo dobrze.
    Instalację zrobiłem tak że od strony kominka jest oczywiście ukłąd
    otwarty, naczynie wyrównawcze mam na poddaszu, pompą steruję przez
    czujnik temp z kominka także włącza sie dopiero przy 70st, potem
    wymiennik, taki 15KW kiedyś tanio kupiłęm na allegro i obieg wtórny
    pompa i zawoór zwrotny aby obieg nie zamykał się przez piec CO, tzn
    jeden na pompie drugi na piecu, pompa z wymiennikiem podłączona
    równolegle do pieca co. Włączana tym samym termostatem z kominka.
    Jak chcesz dodatkowe zabezpieczenie przed zagotowanie to są dwie metody
    UPS na pompę albo dodatkowy zawór bezpieczeństwa z sondą, montuje się go
    na powrocie kominka i podłącza do zimnej wody a sondę wtyka na wyjściu
    kominka(wkładu), po przekroczeniu 95st zawór otwiera się i wpuszcza
    zimną wodę do wkładu.

    --
    Pozdr
    JanuszK